Årssammanfattning 2015

Nu är ju inte året helt slut än men jag tänker att de kommande två veckorna inte kommer innehålla något häpnadsväckande galet så vi kör en årssammanfattning redan nu.
 
Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Roadtrip i USA. Besökte Litauen, Ukraina och Rumänien. Utbildade mig till massör. Färgade håret lila. Åkte på roadtrip i Sverige. Firade halloween och thanksgiving på amerikanskt vis.
 
 
 
Genomdrev du någon stor förändring?
Flyttade till USA och flyttade från Oslo.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
En kusin och några gamla klasskompisar.

Dog någon som stod dig nära?
Tack och lov inte.

Vilka länder besökte du?
Norge, USA, Danmark, Finland, Litauen, Ukraina, Rumänien, Österrike och Tyskland.

Bästa köpet?
Min älskade lilla Nikon D5200.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag träffade Evan på den där parkeringsplatsen i Reno. Det skakade om hela mitt liv till det bättre.
 
Saknar du något från år 2015 som du vill ha år 2016?
En plan. Är väldigt nyfiken och taggad över hur många val och utbildningar det finns och känner att jag verkligen är på rätt väg. 

Vad önskar du att du gjort mer?
Pluggat ryska, tjänat pengar, varit produktiv med vissa idéer, tränat squash.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit dåligt i USA, men det blir det ändring på. 

Favoritprogram på TV?
Årets julkalender.

Bästa boken du läste i år?
Har läst väldigt få böcker i år. Måste varit något från biblioteket om psykologi, feminism eller fotografi.

Största musikaliska upptäckten?
Antagligen ghost. 
 
 
 
Vad var din största framgång på jobbet 2015?
Eftersom jag inte jobbat sen i januari får jag nog säg de två sista dygnen som parkeringsvakt i Oslo när allt gick som en dans och jag dessutom hittade femtio kronor i parkeringsautomaterna.

Din största framgång på det privata planet?
Att jag träffade Evan.

Största misstaget?
Att jag åkte hem en månad för tidigt från USA även om det är ganska mysigt här över jul.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket gladare även om allt såklart går upp och ner. Det var otroligt skönt att flytta från Oslo. Det var både fantastiskt och läskigt att åka själv till USA men rädslan vände efter tre veckor när jag kom till Reno och träffade Evan. Vissa perioder hemma i Sverige var tunga men över lag var det bara glädje.

Vad spenderade du mest pengar på?
Årets alla resor.

Något du önskade dig och fick?
Ett händelserikt år utan att behöva jobba. Att politiker börjat ta beslut om miljö och klimat.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Åt middag med hela familjen. Firade några dagar tidigare istället med Samir och Adrian på en redan existerade fest vid högskolan i stan med en massa nya fina människor.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ifall jag varit rik och ifall alla människor i världen velat varandra väl. 

Vad fick dig att må bra?
Utbildningen i Göteborg, resan till Stockholm med Håkan, flera hemmafester med nya människor typ könsbytarfesten hos Alex och Emmas 20-årsfest, all dans till Backstreet boys - Everybody med Samir, häng i Helsingfors med Laura, när Conan O'Brien kallade mig Rosie the riveter på sin show, resan runt Sverige och Norge med Evan, Litauen med Samir, månaderna i Reno osv.
 
 

De bästa nya människorna du träffade?
Johan och de andra från massageutbildningen, Nik, Nick, Adam och alla jag träffade i Los Angeles och under roadtripen i USA. Evan, TJ, Lilly och de andra från Reno, inklusive Evans familj. Guiden Karina i Kiev, den fantastiska lilla kvinnan Mjau från Taiwan som gav mig en massa resetips på hostelet i rumänska Sighisoara. Laura jag träffade på hostelet i Helsingfors och gick på tivoli med, Jacob, Jakob, Sessan och de andra jag träffade på wacken, Amanda och alla de andra från högskolan och flera andra fantastiska människor. Är även glad över att ha börjat umgås med Frida igen.
 
Mest stolt över?
Att jag tog mig igenom hela jobbtiden i Norge, de debattartiklar jag skickat in till olika tidningar och fått publicerade, att jag tog mig fram på basic ryska i Ukraina.

Högsta önskan just nu?
Att vinna en massa pengar eller komma på något briljant och tjäna dom på egen hand. Önskar även att alla djur skulle få leva i fred, att alla människor med idiotiska drag upphör med detta och att politiker gör fler åtgärder för att rädda natur och miljö.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Hitta ett sätt att bli mer självständig rent geografiskt.
1 Skogsraah ☾:

skriven

Kul att läsa :)

2 Jacob Jonsson:

skriven

JAG ÄR OMNÄMND. OH HERREGUD.

Kommentera här: