Dagens hjärtattack

The stressigest av de stressiga dagar. Eller rättare sagt, drog till Malmö för att i lugn och ro gå på myrorna. Dock var inte vädret i närheten av samma som i Kristianstad, så jag kom till ett tjugofem-graders solsken i tjocktröja och höstjacka. Plus tjocka långbyxor. Mötte upp mamma för lugn shoppingrunda i second hand-stråken när telefonen ringer och min norska hyresvärd var förbannad som få. Tydligen var inte lägenheten tömd eller städad, och den nya skulle flytta in följande dag. Han var arg, besviken och hotade med att kräva mig på depositionen på trettiotusen. SNFDKMBGLFÖ, tänkte jag och fick en hjärtattack i en halvtimme tills jag pratat med min roomie vars pojkvän skulle dit och städa följande dag, vilket hyresvärden gick med på. Annars hade jag fått ta en buss upp till Oslo samma eftermiddag för att städa hela natten. Mm, kul. 
 
Efter att ha samlat ihop mig igen blev det en fortsatt tur ner mot stationen där jag hittade en gammal Europa-karta på SJ som jag noga studerade under hemfärden. Hade behövt ytterligare en månad för att hinna med allt jag vill göra i östeuropa, men det innebär samtidigt att jag har ännu en kommande resa i framtiden att se fram emot.
 
Kan även slänga in ett litet tips såhär på kvällskvisten. Gör ekonomiplaner! Alltså räkna på beräknad inkomst under en period, bestäm vad du kommer lägga på mat, resor och nöjen, släng i hyressumman på minus och bestäm därefter hur mycket du ska spara. Om det nu är något du vill göra. Ifall jag inte gjort strikta planer när jag flyttade till Oslo hade det inte funnits en möjlighet för mig att göra den här resan i sommar. Listor och pengaplaner är bäst!
 
Hälsningar Jenny, 93 år. 
 
Har by the way klippt mig enligt favorit i repris, är bara lite färg som ska kastas i

Kommentera här: