En månad i få ord

Min Thailand-resa gick till på följande vis: från Kastrup mellanlandade jag i London och Kinas Hongkong innan jag kom fram i Phuket och blev hämtad av några norska släktingar jag knappt visste jag hade. Dagen efter stack jag till ön Koh Lanta och volontärstället Lanta animal welfare där jag spenderade tre veckor bland femtio katter, fyrtio hundar, femton medarbetare och en massa turister. Jobbet var rätt mycket städande, skrubbande, tvättande och matande, och tyvärr inte så mycket tid med djuren. Efter några dagar kom många bra nya volontärer som jag hade grymt roligt med. Vi var mycket ute och åt ihop på kvällarna, hängde på stranden, gick ut och tog några drinkar, var på måndags-quizet också vidare. Efter några veckor åker jag över till Ao nang där jag och Dallo var 2009. Inget var sig likt. Stan hade exploderat. Hittade alla fyra jag ville träffa, men det var bara en som jobbade på samma ställe som sist. Träffade även en trevlig fransk tjej på hostelet som jag hade grymmaste kvällen med innan vi dagen efter drog till Phi phi och jag själv vidare tillbaka till Koh lanta. Drog till volontärstället där jag hittade alla godbitar i ett och samma kök. Jag, tyska Mac och slovenska Hanah drog till stranden och gjorde upp en eld tillsammans med en gammal thailändsk boxare som randomly bodde på stranden. Dagen efter slog jag följde med en brittisk sångerska till Bangkok, flög till Moskva och hängde med en smart äldre svensk man och stack till Köpenhamn över natten eftersom vi var framme sent på kvällen. Sitter nu under en filt hos mormor. På återseende mitt herrskap!
Vaktmästaren och någon random gammal volontär

Kommentera här: