Andra veckan

Jag håller på att bli galen på Oslos internetutbud. På storo storcenter funkar inte internet och på centralstationen finns inga uttag för sladdar så datorn får man akut-nyttja i en halvtimme innan den dör. Nu har jag satt mig bakom en biljettmaskin som bevakas av en vakt som bara tillåter mig att använda uttaget i en kvart. 
 
Hur som helst har jag det skitbra här, älskar staden, älskar rockbaren jag hänger på, älskar folket jag träffat, och det enda som saknas är väl egentligen ett jobb. Har gått på flera jobbintervjuer varav en nedför en klippa som på kartan utgav sig för att vara en park. I helgen var jag som vanligt på rockstället och fuldansade till sämsta iron maiden med mina nyfunna vänner, förlorade fem gånger i biljard, blev jagad av fem arga killar som vi råkade kasta en flaska mot, klättrade på statyer och tog långa promenader mitt i natten.
 
Min rumskompis är fortfarande grym, och vi gör många många dumheter ihop. Imorgon blir det ännu en jobbintervju och ikväll ska vi förhoppningsvis få igång Sveriges bästa filmskapelse tjenare kungen.
 
På återseende mitt herrskap!
 
 

Kommentera här: