Tolv grader förkylning

Stängde av elementet innan jag drog ner till skåne innan jul pga litar inte på den här lägenheten nånstans men ja, smart. Hade helt glömt detta och kom in i ett rum där jag gissar på att värmen låg på kring tolv grader. Att gå barfota kändes som jag föreställer mig att gå på glödande kol. Det kom rökmoln när man andades. Sängen var så iskall att det kändes som att lägga sig i en snödriva och jag tänkte att.. bara döda mig nu. Vaknade fem timmar senare med elementet på högsta värme men rummet i samma skick. Varmvattnet i duschen var som tur var inställd på upptining men sen visste jag inte vart jag skulle göra av mig själv så jag kröp ner under täcket igen och låg där till den sekund jag var tvungen att hets-klä mig för att dra på jobb. Och jobbet var utomhus i sju minusgrader. Kom tillbaka till en lägenhet där rummet tagit igen ett par grader, och märk orden, ett par grader. Satte mig i soffan under filten och alla kroppsdelar jag stack utanför stelnade och frös till is. DÅ! Kom jag på att vi hade ett bärbart element i köket som ingen använder och mitt liv var räddat. Har kompenserat med tjugofem grader men tror ändå att förkylningen är oundviklig. Var åtminstone frisk över jul. Vill. Till. Varmare. Land. Nu.

 
 

Kommentera här: