München i Idol

Innan jag åkte som au pair till Würzburg hälsade jag på en familj utanför München som det från början var tänkt att jag skulle hamna hos. Jag var där två veckor över oktoberfest med både familjen och deras tidigare två au pairer med familjer och pojkvänner. 

Det var en svensk mamma, en tysk pappa och två döttrar i åldern fem och femton. Jag trivdes fantastiskt bra men tackade nej till platsen eftersom dom bodde mitt ute i absolut ingenstans. Efter att föräldrarna åkt till jobbet och jag lämnat av tjejerna i skolan skulle jag ha spenderat hela dagar bland kor, ängar och ett stort tomt hus i upp till ett helt år. Så jag tackade nej och hamnade istället i den norra delen av Bayern vilket ledde mig i en helt annan riktning än det gjort om jag valt München.

Men den äldsta dottern i familjen jag tackade nej till hade som elvaåring ställt upp i tyska talang och kommit tvåa. Nu har Yosefin sökt till svenska idol och kommit vidare. Den här veckan bestäms vilka tolv som får de sista platserna och jag fick en anledning till att följa idol för första gången på kanske åtta år. 






Kommentera här: