Klämda nerver, listor och inspiration

Sitter med en nerv som hamnat i kläm i ryggen och kan inte sova, så vad passar då bättre än en lista?

1. Vad heter du? Jenny
2. Smeknamn? von Bonde
3. Vad har du blivit kallad genom tiderna? Bodil, Jensan, möggel (när jag hade grönt hår), John Johnny John-John, fru, Janne, Jennifer, Bondesson, Chewbacca, Schweden, beror på vem man frågar.
4. Hade dina föräldrar tänkt ge dig några andra namn? Ellen eller Jennifer.
5. Hårfärg? Egentligen har jag väl mörkblondt men färgar alltid mörkbrunt.

6. Ögonfärg? Jag säger grön, vissa andra säger blå.. dom har fel.
7. Vilken stil har du? Salig blandning, brukar hålla mig till mörka färger, hög midja på allt möjligt eller 60-tal. Har även en särskild kärlek till kängor och nitar.
8. Sminkar du dig? Det händer, är dock så ovan vid det att jag ofta gnuggar mig i ögonen och skapar den klassiska black eye-looken.
9. Vikt? 53
10. Längd? 165
11. Vilka är ni i din familj? Mamma, pappa, bror, Trigger (katt) och Micko (hund).
12. Har du några husdjur? Dom räknas som familj.
13. Vem betyder mest för dig i hela världen? Jag har lärt mig att man måste sätta sig själv på den platsen för att skapa balans i sitt liv.
14. Varför? Det är omöjligt att bli lycklig om man tycker om andra människor mer än man tycker om sig själv - på ett icke narcissistisk sätt.
15. Vilken klass går du i? Gymnasiestudent plus fyra år.
16. Skola? Gick på Milner.
17. Trivs du? Den tiden var helt okej, hade valt nåt annat än omvårdnad om jag gjort om det idag, typ samhälle eller inriktning på uniformsyrken.
18. Har du bra betyg? Jag har alltid varit lättuttråkad och la fokus på det jag tyckte var intressant, typ svenska och historia.
19. Har du många vänner? Ja man träffar många människor när man är ute och reser.. nackdelen är att man sen har dom utspridda över hela världen.
20. Vem är din bästa vän? Jag har ingen bästa vän, däremot har jag vissa människor jag klickat med dom senaste åren och som jag träffar när vi är på samma ställe/i samma land.
21. Favoritskribenter? Natashja Blomberg, Karin Ketchupmamman och Anna Kaagaard Kristensen.
22. Bästa bok du läst? Rockfolket, hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, jämställdheten börjar i plånboken, det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra osv.
23. Sämsta? Brukar sluta på sida två om det inte intresserar mig, annars är det väl nån gammal trist skit skriven av en gammal dammig gubbe som man var tvungen att ta sig igenom under skoltiden.
24. Favortfilm? That thing you do, Inglorious bastards (Dominic Decoocoo. Bravo!) och En oväntad vänskap.
25. Favorit tv-serie? Misfits, Why poverty.
26. Favoritskådespelare? Tom Hanks, Christoph Waltz, Sean Penn, Dustin Hoffman usw.
27. Favoritskådespelerska? Natalie Portman, Liv Tyler, Vicky McClure, Lauren Socha...
28. Är du allergisk mot något? Laktos, diskmedel på händerna.
29. Favoritmat? Den veganska maten på smålands i Lund.
30. Dryck? Egengjord milkshake på mango, hallon och blåbär.
31. Godis? Just nu skulle jag säg såna sura sockriga band, annars mandlar med choklad och knaprigt skal.
32. Kaka/fikabröd? Cookies!
33. Glass? Tofuline choklad med såsen från konserverade persikor.
34. Frukt? Röda äpplen, clementiner på vintern, gröna vindruvor utan kärnor, det rödaste på vattenmeloner.

35. Grönsak? Fem ton gröna paprikor på subwaymackor!

36. Årstid? Sommar, tidig höst, sen vår, vinter vid jul.
37. Färg? Mörklila, vinröd och icke skrikig grön.
38. Väder? Spöregn om man slipper frysa efteråt, annars molnfritt dvs sol.
39. Favoritband? Rammstein, System of a down, Finntroll.
40. Favoritlåt? Just nu är det rammsteins "mein land" och soads "attack".
41. Bästa konserten du varit på? Finntroll på underworld i Camden, London i våras. Rammstein på Wacken i år.
42. Antal konserter du varit på? Ett tjugotal kanske.
43. Vilka? Med festivaler inräknade Dimmu borgir på Wacken, Soad på Rock im park 2011 och Getaway i år, Raised fist i Würzburg 2011, på Siesta och Getaway 2012, även Lillasyster och Satyricon på Getaway förra året, Finntroll London, Getaway. Pain, Thåström osv. på Tivolirock. Hardcore superstar i Göteborg, orkar inte räkna upp fler.
44. Vilka länder har du varit i? Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Polen, Belgien, Frankrike, Storbritannien, Irland, Österrike, Turkiet, Cypern, Grekland, Italien, Estland, Lettland, Thailand och USA.
45. Vilka länder vill du besöka? Mexico, Chile, Ecuador, Kenya, Ryssland, Australien, Nya Zeeland, Vietnam osv.
46. Vad är ditt drömyrke? Antingen psykolog, journalist eller yrkesofficer. 
47. Har du piercings? Jag hade tio i öronen, men nu har minst fem av dom vuxit igen.
48. Biter du på naglarna? Har aldrig gjort.

 

Här har vi de mer 60- även 70- och till och med 80-talsinspirerade stilinfluenserna. 

 

Kommentera här: