Ännu en vecka som rörelsehindrad

Jaha, mitt liv som handikappad goes on. Jag som vid det här laget skulle va i nordvästra USA och ha the time of my life är istället stuck i min hemstad på obestämd tid. Men för första gången på länge är jag inte uttråkad.
 
Den senaste veckan har jag hunnit med ett dygn i Köpenhamn där jag kollade på streetperformers med styltor och eld, gick längs ströget, snackade med en ekorrväsksprydd man och var sen och kollade på en konsert där en dansk jag träffade på wacken var med. Vi två drog sen till en vikingabar där jag retades med den irländske bartendern och där vi satt i den så kallade "beergarden" vilket egentligen bara var.. en bakgård, en stängd klubb, tre bänkar och ett enormt elskåp. Vi var dom enda som var där ute och var därmed de som höll igång festen så att säga. Vi sprang sen upp och ner i hosteltrappor och hängde utanför en port på stadens lite mer livliga kvarter tills mitt i natten.
 
I lördags var jag på södertorgs saker och ting-marknad klockan åtta, sen liftade jag till Önnestads loppis med pappan till två killar jag gått på samma låg- och mellanstadie som. Han bjöd på kakor, folk sprang som galningar vid startskottet och jag träffade en gammal klasskompis från gymnasiet. Dessutom hade Adrian och min telefons autocorrect ett samtal där min medverkan bland annat lät som följande: "ska det va så svårt att skriva ikraftträdande", "tycker du att övergångsställena i Malmö borde låta som hotbot vill star Yasser?", "Ravanellia Ulf trött jag är. Älvsborgs vad har autobörsdag för ord? Jag orkar inte. Hur stänger man av fetma", "farliga medier", "nej flaskhalsar som i smärta" och "jag skrattar snart ihjäl mig. Hästar högt i en soffa på Forsgren. Nej du vet vad jag menar". På slutet satt jag och skrattade helt okontrollerat och folk tittade roat på mig.
 
I söndags kom Adrian ner till skåne, vi tänkte lifta till Malmö och gick förbi en stor loppis på väg mot motorvägen när vi insåg att ingen väg från Hässleholm gick dit, så Adrian fick sin plånka stulen och vi tog tåget istället. I Malmö spelade vi in en film där vi intervjuade folk om helt störda saker och gjorde reportage om saker vi hittade.
 
Det senaste dygnet var jag ute på en powerwalk med Micko till A3-fältets slut och tillbaka. Tog drygt två och en halv timme med grym musik i öronen. Sen försökte jag lära mig ryska, tog ännu en powerwalk runt tivoliparken, rensade garderoberna inför världens tradera-försäljning och läste böcker om bland annat det borgerliga samhällets värsta baksidor.
 
Well, that's about it.
 
Drar till med årets enda Getaway-bild av mig och the one and only Ylva jag jobbade med i merchendisen

Kommentera här: