Och idag blir det mer randomeness

Kan ju berätta lite om de andra dagarna jag varit här. Tredje dagen, alltså i fredags, gav jag mig ut på ännu ett äventyr. Började med att dra till London Bridge och promenera runt Tower of London innan jag blindt litade på kartan som berättade att norr var söder och tvärt om. Jag som trodde att jag började gå mot stan gick alltså i själva verket ner mot sydöstra delen av stan, tog en buss som skulle hjälpa mig på vägen men som bara tog mig långt åt helvete ut till nån förort kallad Lewisham. Det tog mig fyra timmar innan jag hittade tillbaka till centrum, och var då så slut i huvudet att jag drog tillbaka till Mattias palats.
 
I lördags flyttade jag till nytt boende som delas med åtta svenskar och en dansk. Första kvällen var adjö-party eftersom två svenskar åker hem i veckan. Jag var sjukt opepp, trött och hade en förkylning i kroppen så jag stannade hemma och sov när dom andra drog ut. Igår tog jag en vända till Brick Lane, köpte falafel, salsa och wrap-bröd och satte mig i Hyde park.
 
Idag byter jag boende eftersom jag bestämt mig att inte bosätta mig i London, så det blir vandrarhem i nordöst fram till fredag. Fan, såg att Finntroll ska spela i Camden den fjortonde, men i helgen går vandrarhemspriserna upp nåt så jäkligt att det inte blir värt det. Nästan som när jag flyttade hem från Berlin och upptäckte att Korpiklaani spelat två dagar innan jag stack.
 
Idag vaknade jag iallafall med en förkylning. Har duschat varmt, klätt mig i tretton tröjor trots att solen skiner och druckit en massa vatten. Inget ska hindra mig att göra alla awesomea Londongrejer fram till avfärd.
 
På återseende mitt herrskap
 

Kommentera här: