Mind the gap

Och förkylning it is! Vaknade i morse och kände mig helt okej. Satte mig ute på den långa allmäna promenadbalkongen i solen och åt frukost. Sen gick det utför. När jag började packa och var på väg att lämna lägenheten fick jag det sjukaste feber-slaganfallet i mitt liv. Hade fetaste ryggan där bak, en lika tung där fram och två sidoväskor när jag gick bort till Queensway-stationen och tog tunnelbanan mot öst. Hade sån tur med alla resor sen jag kom till London (förutom de gånger jag åkte vilse) och hittade hostelet direkt. Dessutom räknade receptionsnissen ihop hur mycket jag skulle betala för de fyra nätterna, och det som från början stått som typ trettiofem + tjugosju pund fick han till sammanlagt trettionio - sex. Så jag betalade bara drygt trehundra spänn för hela vistelsen. Soft!
 
Sen drog jag bort till Hyde Park och träffade svenskan Sophie. Jag som inte visste hur hon såg ut stod vid Marble Arch och gick fram till nån tjej och hälsade. Hon kollade på mig som att jag var nån drugdealer så jag lallade oskyldigt vidare. Sen kom den originella Sophie och vi drog till Hyde Park där vi satt och snackade några timmar, promenerade kors och tvärs genom parken bland tusentals andra, såg nån paranoid kille som var säker på att han var jagad, och sen ät vi glass/drack te samt fotade en förbannad ekorre innan handdukarna kastades in. Vi var båda rätt förkylda.
 
Imorgon blir det sightseeing med ännu en svenska och sen en fototur ut till zon 4 och nåt gammalt häftigt industriområde med båda dessa plus en av Sophies kompisar. Biljett till Liverpool bokad med avfärd på fredag! Bli frisk!
 
Den beryktade vallfärden på Oxford street
 
Småsur ekorre
 
Mind the gap-nästets trappor

Kommentera här: