En ny innebörd av ute i fält

I förrgår kväll hade jag absolut inget att göra så jag cyklade ut till ett fält för att leta inspiration till en plåtning som förhoppningsvis kommer bli av nu i veckan. Gav mig upp till en öde stuga som endast var bebodd av ett par tusentals getingar, och ut i fältet tågade jag efter att ha bytt om i kylan. Offrade mig för konsten är ett sätt att beskriva händelsen. Fick några bra bilder men gav mig när Lasse dök upp efter nån timme. Jag liftade med honom från Tranås förra året, har skrivit något kort om det förut och nu hade han vägarna förbi. Han är sådär sällsynt smart, reflekterande och random i ett. Och så jävla rolig. Men till slut fick vi ge upp för kylan, jag cyklade ispinnesmässigt hemåt och han gav sig upp mot de småländska skogarna.
 
Igår rev jag garageväggen med mina bara händer - och en kofot. Det var förbaskat roligt, nästan så att jag skulle vilja jobba med det på heltid. På kvällen drog jag ut på fälten igen men blev snabbt upptäckt av två tjejer i tio-tolvårsåldern. Det blev istället en fotosession med dessa och snack om skolan där de nu går och där jag slutade för tio år sen. Det var många saker som gjorde mig så glad med dessa tjejer. Först av allt trodde den ena att jag var fjorton, den andra kring sjutton. Hade ålderskrisen deluxe i förrgår vilket gjorde dessa kommentarer hyfsat välkomna även om fjorton kan ha varit att ta i lite. Därefter hyllades min klädstil vilken tydligen var häftig, och den ena kallade den för punk. Yes. Inte av anledningen att jag försöker sträva efter det utseendet, utan för att barnen associerade stilen med punk och inte emo. Mitt hat av emo-stilen sträcker sig till den gräns att jag fortfarande svävar på glädjen av detta. Dock hade de tydligen en slöjdlärare som varit punkare som ung vilket de fortfarande trodde han var med tanke på skärsåren på armarna. Den andre påpekade att detta var för att han hade katt. Jag funderade på om jag skulle förklara vad punk är men kom fram till att dom antagligen skulle va lika intresserade som jag skulle ha varit i den åldern.
 
Idag har jag alltså varit helt utslagen. Gått två varv med hunden, sprungit ihop med en av tjejerna från igår, lyssnat på finntrolls nya skiva och kollat på "two broke girls". Ska sova tjugoåtta timmar inatt och vakna pigg imorgon. Här har ni några bilder att hänga i granen, eventuellt i midsommarstången.
 
På återseende mitt herrskap
 
Från plåtningen i förrgår
 
Garagedemolering
 
Sojaburgare, persilja, stekt spenat, paprika, lök, och tzatziki
 
Fältet igår, kan ha råkat döda några växter i farten
 
Femtielfte försöket till en hopp-sparkbild

Kommentera här: