Sluta va så jävla svenska

Jag fick plötsligt för mig att jag skulle läsa in mig lite på sverigedemokraternas politik och tog mig in på deras hemsida. Det var ren idioti från sida ett. Lite 1920-talssvenskens drömvärld återskapad av ett naivt och önsketänkande hillbilly-gäng. Vi börjar med citatet: "Sverigedemokraterna är ett Sverigevänligt parti som eftersträvar en hög grad av gemenskap och samhörighet i samhället. Vi önskar oss ett varmare samhälle där människor känner trygghet och visar omtanke genom att ta ansvar för varandra. Ett samhälle byggt på samhörighet är en förutsättning för en gemensamt finansierad välfärdspolitik, låg brottslighet och en fungerande arbetsmarknad."

Ja det låter väl jättefint. Sen kommer det här:
"Vi vänder oss emot det multikulturella samhällsbygget då det förutsätter splittring, utanförskap och även kräver att vi i Sverige ska anpassa oss till andra kulturer. Utgångspunkten måste vara att de som invandrar till Sverige ska anpassa sig till svensk kultur och svenska värderingar." "Vad är svensk kultur? Att sätta sig på ett helt tomt säte på bussen, att inte vilja sticka ut, att inte tuta i trafiken, folkdans, folkmusik, bonader på väggarna.." osv.

Jag kan inte annat än att undra om Sverigedemokraternas röstare över huvud taget känner till mer än deras "Sverige har en kass invandrarpolitik"-anda. Allt för många sitter förmodligen med förakt och fördomar mot invandrare och återfår här någon typ av hopp om att något kommer vända till deras förtret så Sverige kan få återgå till att vara tryggt, blondt, blåögdt, fegt, tråkigt och fullt med  folkdans (??).

Jag är trött på bristen av förståelse av samband, förutfattade meningar, okunskap och ovilja att någonsin ha ett öppet sinnelag för sådant vi inte känner till.

Vad är det första du tänker när du ser bilderna på denna iran/irakiska mannen till exempel?



Förbannat jävla bra låtskrivare säger jag.
 
 
 
1 Cecilia | Hårdrocksbrud från norrland:

skriven

Jag är också så less. Har en del vänner/bekanta som röstar/tänker rösta på SD. Bland annat mitt ex, han fattar inte hur korkad han är hur jag än försöker förklara, ååååh.

Kommentera här: