The bildbrist continues

Vi skramlar väl fram del två då.
 
I torsdags liftade jag tillbaka till sweden rock, sprang på Hjalmar, Jesperjäveln och typ fem andra i deras camp. Fick lilleskutt-tandkräm smetat över ansiktet och stack och badade med Jesper, Jimmy och några tjejer. Snubblade in i Björn från peace & love/emmaboda förra året som hängde på. Björn och jag stack tillbaka till festivalområdet. Hittade Hanna i campet med nån kille som snackade om sexigheten över kvinnor i klänning, jag sov räv för att han skulle gå därifrån när Hanna stack. Men nej, så han klädde av sig naken och tog på boratmankinin. Jag bad honom lägga in sina kläder i tältet och under tiden flydde jag fältet till ett camp som spelade finntroll och bestod av Helena, hennes kille Rutger och en kille som var aningen vikingaktig. Dom höll på att fylla en pool med en vattendunk innehållande fisken Lennart. När några norskor klampade in och kastade vatten (bokstavligt talat) kastade jag in handduken (inte bokstavligt talat), gick och åt, hade tävling om att skjuta iväg en kapsyl med några gubbar och liftade sen till Kristianstad efter att ha gått lagom länge längs landsvägen mot Sölvesborg.
 
Stack till bishops arms med några gamla godingar, snackade med en komjölksrobot-tant från Danmark, diskuterade fotboll och samhällsgrejer, kumperade med bartendern Andours som spelade Michael Jackson. Tog en mycket nödvändig taxi till biljard alla fem där jag och en samhällslärare snackade geografiskills. Han var imponerad över att jag visste vart Wisconsin låg (tack trettonhundranittiosju dötimmar i den österrikiska liftstugan). Kvällen slutade några timmar senare.
 
Dan efter hörde liftar-Lasse av sig som hade vägarna förbi skåne igen. Vi drog ut på en kyrkogård i gärds köpinge och snackade om manligt/kvinnligt, den generella svensken, meningen med livet och intelligensnivåer. Han påpekade flera gånger att jag aldrig säger vad jag tänker hela vägen ut, jag stannar mitt i meningen och låter resten stanna kvar och skapa kaos och oordning typ. Får se om jag kan använda bloggen till att träna på att säg vad jag egentligen känner.
 
Kör på ännu en uppföljare senare.
På återseende mitt herrskap
 
 

Kommentera här: