Wacken

Jag lyckades inte med vad jag tänkt skriva om idag, så det får bli om den tyska festivalen istället för jag tror aldrig jag festivalmässigt haft så roligt i hela mitt liv som nu på wacken. 

Åkte som reseledare för festivalbussen från Kristianstad ner till Tyskland och hängde med mina gamla godingar från förra året vilka alla femtiotvå druckit en eller annan öl. Chauffören var galen och kom från Tyskland. Ingen kunde lära sig hans namn och ingen kunde släppa historien om när jag glömde gotlänningen på den tyska macken under hemfärden förra året. 
 
Anlände åtta på morgonen till kramkalas med festivalbussenfolket jag saknat lite för mycket, gick över till vårt campingområde, satte upp tältet och somnade utanför i några timmar. Drog sen runt med Plahn och britterna (seduce me some of thrust wtf) och fick ut armbanden. Hittade vykort i vår wacken-bag när vi satt i ett svenskt camp, jag gick och fick folks adresser att skicka vykort till vilka alla myntade ihop väl tillbaka i campet. Även en vars namn såg ut att vara Josef Mengele. Plahn hetsade mig till att tacklas, folk tacklade mig från stolar och jag låg död på marken med tappad luft och förstörd rygg några gånger för mycket.
 
Sprang ihop med mina ärade resenärer och pratade om livet. Här börjar minnet bli lite vagt för plötsligt var jag och norrland runt bland festivalområden med stängselportaler, schwul och megafoner, också var det något om att jag och Jesper var ute på medeltidsområdet med tyskjävlarna (det exakta uttrycket för vad varenda svensk på området kallade dom).
 
Morgonen därpå efter att blivit sprayad med silvertejp och målad med fakeblod över hela kroppen, blivit skickad tre varv runt alla femtons knän i campet samt blivit strypt sprang jag på Monster och Henrik från getaway förra året, tog med dessa till campet också var det fest tills Henrik däckade vilket han enligt sig själv gjorde ungefär sexton gånger om dagen. Sen var det något om målade syltmackor, jag har ingen aning om vilken dag som var vilken. Sprang på en tysktalande dansk efter att ha legat och snackat med ytterligare en dansk på en stor luftmadrass i ett ännu större tält, där han låg i brist på energi att leta efter sin borttappade på dagen 30-årigt fyllda kompis. 
 
Det här var mitt emellan folk försökte slita väck en ring från mitt finger med hjälp av glidmedel, schampoo och plast i campet till att jag fick gå till sjuktältet med mitt löjligt stora finger och få ringen avklippt samt bortbänd. Ann-Louise hade även en sminkförevisning för mig och Bonde här nånstans. Kommer missa ungefär tre fjärdedelar av allt det viktiga som hände på hela festivalen. Drog med mig Jesper på kvällen för att se Rammstein. Tappade bort honom och zickzackade istället mig igenom det absurt massiva folkhavet så långt fram jag kunde komma, och när det var ungefär tjugo minuter kvar lyfte två killar upp mig på en tredjes axlar där jag fick sitta under de två eller tre sista låtarna de spelade, bland annat pussy som var stört kul att se där uppeifrån fyrtio meter från scenen. 
 
Drog sen till danskarnas camp för ett tag innan jag tänkte sova eftersom klockan var två, hann gå ungefär hundra meter från deras camp då fem personer skrek JOHNNY efter mig och kände tydligen igen mig allihop. Jag har fortfarande ingen aning. En av dessa och jag missförstod varandra hela tiden (han kallades bland annat granny eftersom jag hörde att han var min mormor), vi drack öl med näsan, hade gangbangs allihop på rad till rammstein och system of a down (alltså skrattattackerna), vände på tjejerna vid en viss tid varje timme, granny och jag hade en stripputmaning vilken slutade med att vi hade så lite kläder på oss att vi helt enkelt bara bytte dom med varandra efteråt. Jag var THE religion varvat med att kallas för John Johnny John-John. Sen plötsligt kom hatet, jag som precis börjat tro att Danmark kunde va något att ha. Så från nowhere kom granny, långhårig dansk ett och långhårig dansk två samt Varg Vikernes dubbelgångare och kastade mig i ån där alla kissade. Nu var klockan kring fem på morgonen och det började bli ljust. Efter kom alltid samma tysk och räddade mig, vilket krävdes ytterligare två gånger då jag direkt efteråt blev kastad både i nästa å och kissträden. Danskjävlar. Sen bar Vikernes bort mig till nästa camp och försökte sälja mig. Jag kastade sniglar på honom, tog med mig en av deras tjejer som ville sova hos mig, gick en tältsnörelaserbana bort till ett tält med tyskar lagom till att solen gick upp och fick snabbt ihop ett släktträd där danskan var frugan, ena tysken var farn min, andre var morn min och den tredje karln var min syster. Frugan satt i min mors famn, det var disturbing.
 
Jag lämnade henne i mitt tält vid åtta på morgonen och sov själv mitt i campet där jag blev följd runt och runt av Danielshelvetena som kastade saker och väckte mig trettonmiljoner gånger i timmen. Hade sen en diskussion med två höga hobby-hobbynazister innan Matthias tejpade fast mig med "det är för vildt"-tejp runt benen, i håret, runt honom och slutligen Ann-Louise vid hennes och Bondes tält. Dricka dracks återigen med näsan. Norrland och blonda tjejen med piercingar som gick på samma skola som min bror sa "schmack schmack schmack i rrröven" hela jävla tiden och spelade samma satans låt på repeat. Engelsmännen kom på nya obegripliga meningar. Henrik däckade från stolen och drog med mig i fallet så vi låg och skedade i en halvtimme medan andra gick och både spydde och kissade mitt i campet.
 
Har funderat febrilt och har äntligen kommit på att nästa sak som hände var att jag hamnade i ett camp med tyskar, svenskar och någon enstaka ryss with the ass vilka snackade om välklädda hästar tills vi slog vad om Lemmy skulle dö på scen samma kväll eller inte, och traskade sen till scenområdet bara för att ta reda på svaret. Jag band "det är för vildt"-tejp runt alla jag fann viktiga, och efter Motörheads konsert tog vi med Lemmy-kopian in på medeltidsområdet innan jag, tysksvenskan och hennes kille stack till mitt camp där hälften av campet skrämde bort dom till våra grannar. Skiftade mellan att hänga där och i ett camp med en ryss, en schweizare och en tysk. Hamnade sen i campet bredvid där det eldades för fullt, hängde sen med några svenskar till ett camp där något av det konstigaste jag varit med om i mitt liv hände.
 
De sa dels "barbarenspeer" hela tiden, sen började vi leka och satte oss i största campet under ett tak, fyra killar och jag tätt i en cirkel. Dels var det "vem är Jenny?" där man med super Marios underworld-melodi skulle peka på någon och skriksjunga "JennyJennyJenny" och personen skulle skrika "NEJ/NEIN", för att sen fortsätta tills att man på den fjärde personen alltid skrek "JA" så hen fick dricka. Sen pekade vi på saker och sa att den som senast satte sin hand där skulle dricka, och så fortsatte spelen hela kvällen. Senare tillbaka i vårt camp gick dom förbi en gång och skrek "JennyJennyJenny" i Marioversionen och försvann sen. Den kvällen stack jag och kvällens husfyllo och åt mitt i natten på scenområdet, och det var sista gången jag åt på hela festivalen.
 
Dagen efter började det regna precis efter jag hunnit köpa cola till Jesper så vi satt alla i campet och drack bort kylan. När solen kom tillbaka drog jag bort till dansken med tyskaskillsen och tejpade upp tjejernas bröst till hakan, tejpade armbindlar på alla svenskar jag träffade, vilket var förvånansvärt många av mina egna kära resenärer. En av dansktjejerna ville hela tiden bevisa för andra att vi visst kunde kyssas så det hände i princip överallt, sen drog vi till stora danskpartytältet där jag träffade en kille jag hängde med resten av kvällen. Vi letade efter nåt band och hamnade  på en inomhusscen där halvnakna tjejer sprang runt i en boxingring. Sen gick vi och höll varandra i handen för att inte tappa bort varandra, sånt som bara händer på festival. Drog sen till campet, han försvann, jag satt i knät på Per i sådär ett halvår med sällskap av vårt ft husfyllo, dansken Jonas kom tillbaka, jag förlorade i smurf och fick inte prata på hur länge som helst, sen blev det världens kallaste nattpromenad utan skor.
 
Sista dagen blev jag förkyld, hade jävligt ont i ryggen och kastade en låtsasspindel på våra resenärer. Några höll på att trilla av stolen så rädda dom blev där kring incheckningen vid festivalutgången. Sen åkte vi hem, jag hängde med smålänningarna där bak och glömde mobilen på bussen och fick köra ikapp vår chaufför Fritz. Hade turen att tjockisarna bara tagit sig till McDonalds. Åkte hem, dog, the end.
 
Silversprayad och kastas laget runt, bloggen har blivit galen för övrigt

Kommentera här: