Inspiration

Jag var precis ute en extra runda med Micko och kunde inte sluta gråta. Men denna gången var det av glädje, kärlek och tacksamhet. Det var bara en vanlig promenad egentligen. Snubblade nästan över katten på vägen ut som i mörkret hade samma färg som trappan och gick sen bort till parken runt hörnet. Vände mig av en slump på vägen och såg att Triggern följde med oss några steg bakom på andra sidan vägen. 
 
Vi gick till parkens slut och hon var med oss. När vi stannade stannade hon. Vid slutet av parken satte jag mig ner på huk för att pussa Micko på nosen när Triggern nästan hoppade över oss för att sätta sig några meter på andra sidan. Då kunde jag inte hålla tillbaka tårarna, älskade älskade katt.
 
Vände mig om efter vi börjat gå tillbaka och såg att hon fortfarande promenerade efter oss, några steg bakom och strykt i skuggan längs staketen. Jag grät ännu mer. Hon halkade efter och när jag gick runt hörnet in på vår gata såg jag genom buskarna att hon började springa för att komma ikapp. Tio meter innan vi var hemma galloperade hon in och väntade vid uppfarten.
 
Då tänkte jag på dom små sakerna, dom som varken är livsförändrande eller omskakande men som ständigt ger livet de glädjeshotar som faktiskt gör oss lyckliga. Det kan va att spela favoritlåten på högsta volym, att hitta en loppis när man är ute i en ny stad, att planera en resa, att träffa någon man ser upp till, att åka berg- och dalbana, att göra upptåg med någon man klickar med, att bli omhändertagen när det är jobbigt, att ta en perfekt bild eller att vara uppskattad för den man är. Det kan till och med vara saker som att vakna när solen skiner, skriva med en bra penna, äta choklad, ställa upp för sig själv, ha en bra hårdag, lämna pengar till en organisation, gå till gymmet eller göra något man skjutit upp.
 
Inspiration kan va något av det viktigaste vi har eftersom det håller motivationen uppe.
Bjuder på en del av vad/vilka jag inspireras av just nu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: