Hur vill du bli behandlad

Har spenderat de senaste tre nätterna med att kolla på serien "Misfits". Den verkade sjukt lame från början, ungdomar som blev träffade av en blixt under en storm och fick superkrafter.. yeah right. Men sen blev den spännande och hade karaktärer som var fullständigt brilliant. 
 
Snubblade in mitt i ett avsnitt på tv för några dagar sen och kände igen Joseph Gilgun som spelade Woody i "This is England", en film/serie jag även den kollade på för någon vecka sen, och tänkte att jag skulle ge den en chans. Hela det här klassiska snacket om att "tjejer gråter över badboys men är man mjuk vill dom bara va vänner" slog mig under första säsongen. Väljer många tjejer verkligen killar som beter sig både själviskt och respektlöst framför förhållande som innehåller någon form av självrespekt? Tolererar tjejer att bli illa behandlade? Anledningen till varför det slog mig var för att Simon var den karaktär jag drogs till först och genom större delen av serien. Om ni inte sett serien så är han den tyste men hängivne och samtidigt självsäkre killen som står lite utanför resten av gruppen till en början. Hans moral, blyghet och driv, och det faktum att han är den enda utan en nedlåtande och utnyttjande personlighet är det som fick honom att ta den platsen.
 
Likadant med Woody jag nämnde. Ärlig, uppoffrande, genuin, rolig, omtänksam och tillgiven. Både Woody och Simon är väl utmärkta exempel på den perfekte killen, så varför dras då så många tjejer till de som inte visar uppskattning? Definitivt destruktivt, men är det självbestraffning? Att inte vänta sig bättre behandling? Att tolerera de mönster samhället lärt ut gällande hur tjejer respektive killar ska vara? Att ta de dåliga sidorna bara han är snygg och bra i sängen?
 
Jag kan bara tala för mig själv, men står det mellan dessa två personlighetstyper skulle den "mjuka" hamna på allt annat än en vänskapsplats och den andra skulle gärna få dumpas på valfri soptipp.
 
Woody, this is England
 
Simon, Misfits
1 Louise:

skriven

Jag har med tänkt på det där en del, varför tjejer väljer killar som dom gör.. Jag har bara varit tillsammans med snälla killar, "den perfekta pojkvännen". Men emellan pojkvänsperioderna har jag mest dragits till "bad boys". För min del är det nog att jag blir lite uttråkad, eller vad man ska säga, av dom snälla perfekta killarna, det är inget drama i förhållandet. Vilket jag tycks verka behöva för att hålla intresset uppe. Jag kan bara tala för min egen del, men det är en teori i alla fall :)

Tråkigt att du kanske måste skjuta upp resan, men jag håller tummarna för dig!

Vilken lång kommentar det här blev, haha.

Kommentera här: