Från noll till hundra till noll

Från konstant skrivande till död blogg på två dagar. Blame it on the arbeit.

 

Varenda gång jag försökt få tid att uppdatera har det kommit nytt folk. Det är alltså belgarna som varit i farten nu igen. Dessutom hade jag en incident igår morse, gick upp som vanligt vid kvart över sju, noterade hur tidigt liften utanför köksfönstret börjat gå men antog att det bara var någon kontroll och tog mig ut för att hitta resten av kollegorna uppe vid bergliften. Då hade det tydligen varit tidsomställning under natten. Satfläsk.

 

Egentligen var det lugnt, jag kan inte påstå att kön ringlade sig lång från min liftstuga, så jag hade en timme på mig att skotta loss uppe vid säkerhetslinorna och annat viktigt.

 

Idag var precis likadant, förutom att jag varken skottade eller försov mig. Med andra ord: belgarna var där och kunde fortfarande inte åka skidor.

 

Inne på sista jobbveckan nu alltså, snart tillbaka mot Sverige. Ha tålamod med mitt kringflackande..

 

Konversation med Adrians autokorrekt:

 


 

Kommentera här: