Men stört bra dagar

Jag har varit ganska upptagen de senaste tre dagarna med att jobba på stans shoppinggata, och det har varit både kallt, roligt, segt och givande, men framför allt innebär det att komma hem svintrött! Jobbet börjar nio på morgonen och slutar fem på eftermiddagen, men skillnaden mellan detta och ett "vanligt" nine-to-five-jobb är dock att vi står upp alla dessa timmar, och det är ungefär fem grader ute, med undantag för mellan elva och ett då byggnaderna inte skymmer solen från att lysa lite på oss.
 
Jag har träffat massor av svenskar, danskar, australiensare, holländare och amerikanare vilka alla har varit oförskämt trevliga. Staden var främst fylld av fyrtioåriga svenska män de senaste dagarna med tanke på att Sverige spelade fotboll mot Tyskland här i Berlin igår. Efter jobbet igår stack jag och Robert in till Alexanderplats där vi hittade en Bayersk restaurang med stora tv-apparater på ovanvåningen där vi trängde oss in bland ett femtiotal svenskar och ungefär lika många tyskar. Matchen var stört spännande, och det var otroligt kul att titta sig omkring i rummet för att se vilka som var svenskar och vilka som var tyskar då alla ställde sig upp, skrek, slog i borden, high fiveade varandra, skålade och vrålade lite till när respektive lag gjorde mål. Vi hade även en stor svensk flagga med oss som var ungefär lika lång som jag, vilken vi hade som bordsduk under matchen och senare som mantel på väg ut.
 
Nu ska jag till Robert och kolla på ett nytt avsnitt av sons of anarchy!
Hejråååå

Kommentera här: