Världsklass!

Inte konstigt att han är så självsäker när han spelar fotboll i en helt egen klass för sig, det var fan det snyggaste målet jag sett!
 
 
Kom att tänka på tiden jag spelade fotboll för ungefär åtta, nio år sen. Varje sommar spenderade jag flera veckor hos mormor och lekte med grannarnas döttrar som var i ungefär min ålder. Toves fotbollsfavorit var Anders Svensson, Kajsas var Fredrik Ljungberg och själv var jag helsåld på Zlatan. Under ett tag sköt vi mycket straffar i deras trädgård, spelade med andra barn som semestrade i skogen och räknade in favoritspelarnas namn i ramsor vi ropade innan vi sprang ner i den ljumna sjön. Att jag var fullkomligt bollrädd och hoppade undan för de hårda skotten när jag stod i mål var en annan femma.
 
Det var något speciellt med den tiden, när jag hade en planch av svenska landslaget på väggen och två Zlatan-tröjor i garderoben. Hittade även min genomtöntiga pärm jag samlade artiklar i som trettonåring. Enough said.
 
 
 

Kommentera här: