Lista vid brist på annat

1. Är du kär? - Det är jag.
2. Har du snusat? – Snus luktar så sjukt gott, men har aldrig testat.
3. Har du fimpat en cigg på nån annan? – Ja hela tiden, vanlig skånsk sed.
5. Hur var du som person för 3 år sedan? - Lycklig. Hade precis varit i Thailand med Dallo, och vi höll nu på med ett filmprojekt tillsammans med Alm. Hade dessutom precis blivit tillsammans med min dåtida pojkvän, och vi umgicks mycket med hans vänner. 
6. Har du blivit slagen allvarligt? - Nej, bara några incidenter på högstadiet med några fingrar ur led, några örfilar och ett kast in i ett skåp.
8. En bra serie? - Sons of Anarchy är den bästa och mest spännande jag sett.
9. Har du legat brevid en tjej i sängen? – Vi lyckades trycka in tre tjejer i en 90-säng en gång.
10. En artist/ett band du gärna vill se live? - Såg både Finntroll och Satyricon på Getaway i somras, men var båda så bra live att jag mer än gärna ser dom igen. Även Korpiklaani som bror min visade mig på skämt men som jag älskade från första stund.
11. Hur såg du ut för 5 år sedan? - Likadan, fast lite mindre och lite blondare.
 

12. Har du sjukt bra humor? - Min humor är sämst, därför älskar jag den. Om man tar en bladning av Grotescos Per Andersson, en svävande katt och en nederländsk reporter som inte kan sluta skratta börjar vi närma oss.
13. Gillar du att stå i duschen flera timmar? - Det beror på. Är vattnet av eller på?
14. Tycker du om hästar? – Hästar är lömska, galna och döljer något, det ser man i deras ögon.
15. Har du gått på simskola? – Haha ja. De fick oss att klädsimma vilket förstörde mina tights och tröja med stjärnor på.
16. Har du lunar? - Åh, den tiden.. Hade i flera år men drog över till fejjan till slut. Första namnet var fiveninni, andra Satansdotter och tredje JagHeterInteBodil.
17. Har du bruna ögon? - Dom är gröna, vad My än säger!
18. Har du sett dig själv brinna? – Var till och med tvungen att tänka efter. Nej.
19. Har du dansat? - Gick en kurs med Frits och Lollo för en herrans massa år sen. Kan tycka det är sjukt kul bland folk om man är på det humöret, men inte att dansa bara för att ha något att göra, då kan man lika gärna ta simtag eller banka huvudet i väggen.
20. Har du spelat fotboll? - Ironiskt nog med min bollrädsla har jag spelat i två år.
21. Tror du på äkta kärlek vid första ögonkastet? - Kärlek kommer ju med att man trivs med personen, men såklart att man kan bli sjukt intresserad när man ser någon för första gången. Första gången jag såg Robert på klubben Tirili i Würzburg till exempel blev jag intresserad på grund av hans långhårs-snyggighet medans kärleken kröp sig på under de nästkommande månaderna.
22. Gillar du kläder? – Fick höra att vi hade en nudistådra i släkten, eller så handlade det om det glada, fria sjuttiotalet. Personligen gillar jag både att ha på mig, skapa, inspireras av och att shoppa kläder.
23. Brukar du sjunga när du är i duschen? - I Tranås gjorde jag det av nån konstig anledning, aldrig annars haha.
24. Gillar du att shoppa? – Ja, dock är det svårt att hitta bra loppisar/second hand-affärer, så det blir ganska sällan.
25. Har du varit i Paris? – Hade som plan att dra dit förra sommaren, köpte interrail-kort och allt, men det hindrades tyvärr av ett tyskt sjukhusbesök.
26. Gillar du ormar? Nej, men det är imponerande att vissa små kan äta saker i älgstorlek.
27. Är du klantig? – Jag är klantig som få. När jag var runt tio hade jag stukat armarna och benen flera gånger. Snubblar då och då, brukar missa dörröppningar och går ofta in i dörrkarmen, särskilt vänster arm och axel.
 

28. Har du busringt? – Massa gånger, något av det roligaste som finns är när man har en plan över vad man ska säga. Folk kan bli så arga..
29. Har du tältat? – Tältade sammanlagt sju veckor denna sommaren, och campade mycket med familjen som barn. Har även tältat lite överallt med olika kompisar (även om de flesta gångerna var i trädgården).
30. Har du bränt dig? – Satte in en kopp med en te-metallgrej i för några år sen. Glömde detta och tog ut metallsaken med händerna direkt efteråt. Brände även handen mot spisen när jag var några år gammal.
31. Har du lekt anden i glaset? – Ja, hela tiden för några år sen. Var sjukt spännande och läskigt, men fattade aldrig riktigt hur det gick till..
32. Sju låtar du gillar? - Korpiklaani - Rauta, Finntroll - Nedgång, Misfits - Dig up her bones, Totalt jävla mörker - Kall värld, Satyricon - The Wolfpack, Dimmu Borgir - Vredesbyrd och Raised fist - Friends and traitors.
 
Raised fist live på Getaway Rock i Gävle
1 Marit:

skriven

Hej jenny!
Gud vad roligt att läsa dina kommentarer! Jag blev jätteinspirerad av att du räknade ut flyget kontra tågets utsläpp. Visst är det helt otroligt att det är sådan enorm skillnad? Ditt restidexempel var också jättebra fakta att kunna slänga i ansiktet på folk som hävdar att flyg är så otroligt tidseffektivt.
Tyvärr har jag inte tid att läsa igenom din blogg just nu men jag subscribear den på Bloglovin, lätt!
Ha're och hoppas vi ses igen snart!

Kommentera här: