Trigger

Min katt är antagligen den sötaste katten i hela världen. Igår när jag gick ut med Micko satt Trigger på uppfarten och såg oss promenera iväg. Jag vände mig om efter ett tiotal meter och såg att Trigger följde med. Jag fortsatte vända mig om ungefär var femte meter, och Trigger hade då fortsatt gå efter oss med smygande steg, strykandes mot grannarnas staket. Det sötaste var att varje gång jag tittade bak stannade hon och tittade runt, och låtsades som att hon höll på med något annat och att det inte alls var något förföljeri på gång. Så höll vi på kanske tio gånger, hon till och med gick med runt ett hörn en gång och fortsatte traska på den nya gatan tills en bil körde förbi och Triggern hoppade in i en buske. När jag och Micko sen kom hem igen efter tio minuter satt Triggern igen på uppfarten och väntade på oss.





Kommentera här: