Två saker ni inte visste

Tänkte avsluta årets näst sista inlägg med att berätta två saker ni inte visste om mig:
 
1. När jag slutade lyssna på pojkband som tioåring spelades istället band som Kiss, Offspring och Rammstein på repeat, som senare följdes av Tenacious D, Sum 41, Good Charlotte, Pain, Cradle of Filth, Dimmu Borgir, Asta Kask, Ebba Grön, Nirvana, Dia Psalma, Totalt jävla mörker, Hardcore superstar, Finntroll, Raised fist, Korpiklaani och Satyricon för att nämna några av av de otroligt många band jag lyssnat på genom åren. Dessa band är de jag i helhet gillar, andra har mest haft en eller två bra låtar som i övrigt låter som skit i brist på kreativt låtskriveri.
 
 
 
Vad ni däremot inte vet är att jag har en mycket liten skara av favoriter som ligger utanför rock-genren. Jag älskar lady Gaga som är en klockren låtskrivare, fantastisk sångerska, inspirerande som den originella kvinna hon är, intelligent och med en normal jävla kropp som få andra nu för tiden.
 
För kanske fem år sen plockade jag fram en Peter Jöback-skiva då och då som hade ett fåtal bra låtar, tyckte jag då. Tröttnade snabbt på hans röst, spelade sönder det bra materialet och ratade hans guds-predikan.
 
 
2. De senaste sju åren har jag haft några annorlunda sovplatser som i ett par trappuppgångar, på eller bredvid några parkbänkar, utanför låsta portar i diverse städer, i ett öppet partytält där folk suttit och kastat tomburkar på den i tältet som druckit ur flaskan med sprit (vaknade efter att ha fått några burkar i huvudet), sov gåendes under en övning en gång och tog mig genom en stor del av A3-fältet i ovaket tillstånd, sov genom hela Belgien på väg med buss till Normandie, somnade i ett dike med några från festivalbussen intill Borlänges centralstationen i somras och låg där i en hög under en kvart eller så, sov i ett gammalt officershus tillhörande nazisterna under andra världskriget i en italiensk nationalpark utanför Bologna med australiensiska Hannah förra våren, ockupperade en tågkupé tillsammans med en dansk låtskrivare efter en lång och kall natt mitt i Hamburg för ett tag sen där vi sov utslagna på vars ett av de tvåsidiga sätesraderna vilka kupén i stort sett bestod av förutom skjutdörren och hatthyllan, och jag sov en gång ihopkurad, dyngsur och lerig nere i Stockholms centralstations bottenvåning bredvid en lika nedregnad främling från Örebro som liksom jag hade varit och jobbat på Sonisphere.
 
 
 
 
Det har egentligen hänt så vansinnigt mycket saker de senaste åtta åren, men det tar vi bit för bit senare.
Hoppas ni har en grym kväll, sista timmarna innan det nya kapitlet av 2013!

Kommentera här: