Italien dag nio - Rom

Välbehövd sömn hos Peter Pan, men gick upp satetidigt som vanligt.

Drog till Palatine och stod i en kö under ungefär en timmes tid och strövade sen runt och tittade på i stort sett allt. Snacka om enormt ställe, jag var helt slut efter den rundan men som tur var hade de kranar att fylla på vattenflaskorna med. Lärde mig massor om Roms gamla kejsare och tog hoppbilder tillsammans med Hannah.














Efter en snabb lunch fortsatte vi in i Colosseum som faktiskt var mindre än jag förväntat mig, trots att jag inte säger emot att det var en otroligt maffig byggnad. Låter nog bilderna tala för sig själva.













Därefter gick vi på jakt efter en bankomat men hittade istället en affisch om en rockabillyfestival som pågick samma dag, så dit gick vi. Häftiga människor, motorcyklar, marknadsstånd med kläder och accessoarer och ett rockabillyband bland alla höbalar.










Jag velade länge om en klänning men köpte den till slut med tanke på att jag inte direkt shoppat sen vi kom till Italien.
Sen drog vi tillbaka till vårt hostel, åt kvällsmat och tittade på bilder från de senaste dagarna.

Kommentera här: