Tjugo hundra tio

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja för bövelen, och här får ni massa random exempel:
Jobbade på en festival, var i New York, flyttade utomlands, sökte jobb på ett slott, sov på bottenvåningen av Stockholms centralstation, åkte pulka i vångabacken, räddade livet på en katt, fångade ett plektrum från Hardcore superstar och lyckades slarva bort det på ett par timmar, körde Barneys variant att åka till roliga platser utan att bokat hotell och istället leta upp random folk på stan att sova hos, återvände till försvarsmakten och utbildades till soldat istället för ungdom, hade en temafest, flög ensam, nej nu räcker det.

Höll du några av dina nyårslöften?
Att inte ha några i år, jajemen.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Tycker människor blir föräldrar överallt, men ingen som jag känner bra.

Dog någon som stod dig nära?
En ganska nära släkting.

Vilka länder besökte du?
USA, Danmark och Tyskland en gång innan jag flyttade hit.

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Fler resor och upplevelser, mer jobb, fler bra konserter!

Vilket datum från 2010 kommer du alltid minnas?
Jag skulle snarare uttrycka det såhär: sommaren 2010 kommer jag alltid minnas tack vare My with the stick.

Din största framgång 2010?
Vafalls skulle det vara? Komma tillbaka i grönkläderna och må awesome kanske. Eller att äntligen ta steget och flytta till Würzburg.

Största misstaget?
Jag gjorde misstag och nöjer mig med det svaret.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
När jag var sjuk under våren gick jag och fikade med Mjew några timmar samt träffade tjejerna när jag hade feber. Efter det fick jag halsfluss och fick inte prata på två veckor.

Sen kraschade jag med cykeln i beckmörker det första jag gjorde när jag kom till Tyskland.

Bästa köpet?
SYSTEMKAMERAN!

Vad spenderade du mest pengar på?
Jag shoppade galet mycket kläder. Flänga runt i Sverige med tåg hela tiden var nog inte så billigt det heller.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla random grejer jag gjorde ihop med My, som när vi cyklade tandem på Ven, var i Stockholm, Göteborg och Malmö inom loppet av två veckor, träffade galna människor att umgås med överallt och gick på skåneleden.

Första gången jag träffade Joe på en fest och en bild på en tjock flygande katt kom upp på en projektor efter att vi i vårat övertrötta tillstånd precis hade kämpat för att sluta skratta åt den i hans mobil.

Bryta allt det gamla för att flytta till Tyskland och här få en helt annan vardag med storslagna människor.

Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2010?
Tror inte jag har en sådan låt. Men bara för att det var första gången jag hörde Rammstein - Mutter det året får jag nog säg den låten.

Hur tillbringade du julen?
I en del av Tyskland som heter Thüringen, med Robert, hans föräldrar och syster. Var svårt att få in julstämningen med fondue och chokladbollar istället för tomten och Kalle Anka, men det var en otroligt kul helg.

När jag och Robert hade varit ute och gått en runda och frusit fingrarna av oss gick vi in och värmde fingrarna på badrummets golvvärme.

Fick för mig att det var en bra idé att bita tag i underarmen på honom vid något tillfälle. Samtidigt kom hans mamma in i rummet, alla bara tittade på varandra, jag fortfarande med hans arm i munnen. Samma sak när vi gjort chokladbollar och han åt degen från mina fingrar efteråt. Vi dog av skratt.

När vi sista dagen åkte till en vilda västern-restaurang satt vi vid ett bord med en låda att dra ut, vilken vi la torr mat i som vi inte tyckte om. Och antog att det var själva poängen.

Blev du kär i år?
Jag lyckades stanna en Robert på Tirili tack vare hans Norgejacka.

Favoritprogram på TV?
Parlamentet, var nog ganska obänkad vid teven förra året.

Bästa boken du läste?
Läste jag några böcker? Oh wait.. ska jag välja den om brandbilar, polisbilar, traktorer eller grävmaskiner?

Största musikaliska upptäckt?
Snarare återupptäckt. Gamla godingarna asta kask, anti flag, ebba und so weiter. Och en hel del från bandit efter dom anlände till Kristianstad.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Jag har ingen aning om vad jag önskade mig. Pengar kanske. Det fick jag.

Något du önskade dig men inte fick?
Häst och grytlappar.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag började med att hälla saft över mig själv. Sen åkte jag till Malmö och shoppade med mamma och bowlade därefter två timmar med några kompisar på kvällen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om man tagit sig upp i norr med goa gubbar och åkt snowboard. Två år sen sist.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Random.

Vad fick dig att må bra?
Alla spontana och galna upptåg, nya platser, konserten med hardcore superstar i Gattabarrrg, Tyskland har vi nog redan kommit fram till, människorna jag lärde känna och säkerligen en massa annat.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha frågan.. jag minns när jag var tretton..

Vem saknade du?
Jag saknade min farmor förra året.

De bästa nya människorna du träffade?
My, Joe, Robert, au pair-familjen och alla jag träffat här i Würzburg.