Dag 11 - Mina syskon

Jag har en storebror som är ett år, nio månader och en dag äldre än mig.

Det är ju ganska så känt att syskon bråkar med varandra, dock var jag och min bror lite av ett undantag. Jag kan inte minnas en enda gång jag haft ett bråk, slagsmål eller ens ett stor diskussion med honom under hela mitt liv.


Vi har mer eller mindre stått som hyfsat nära kompisar genom dessa tjugo åren och haft väldigt roligt ihop på alla utflykter och resor vi varit på. Dock insåg vi senast vi träffades att vi egentligen inte känner varandra så väl. Vad vår syskonrelation består av är ett "kompisskap" där jag bara är glad att jag har honom som en galen, kreativ, rolig, smart och lättsam bror att hålla mig i närheten av när han är i Kristianstad. Vi håller inte med varandra i allt vi gör eller tycker, men det nöjer vi oss med att veta och går ofta inte djupare in på saker.

Det är roligt att spendera tid med honom, för han sina ganska speciella sätt att tänka för att vara en kille på tjugotvå. Han är dessutom en bra lyssnare och är så otroligt klok i sina val att leva.

Ja.. där har vi vem min käre bror är.

Kommentera här: