Home sweet home

Nu har man varit hemma i Sverige några dagar och njutit av solen, packat upp och insett att man snart ska flytta iväg på nytt. Vad som återstår nu är två veckor av precis vad jag själv känner för! Nu verkar det dock som att mitt immunförsvar gör revolution så imorgon väntar jag mig att vakna med fetaste förkylningen.

Känner jag mig dock bättre hänger jag med mamma och bror till Göteborg för att slänga av några av hans grejer och stanna ett par dagar. Om inte får jag ligga hemma och tycka synd om mig själv för att min kropp vägrar unna mig semester. Har städat mitt rum dom senaste dagarna, hade minst fem väskor från Tyskland, Känsö och lappar, mappar, häften, kaos och grejer om vartannat vilka jag egentligen bara gömt in i alla tänkbara hörn men som rasade över mig så fort jag tog tag i projekt-kasta-all-skit.

Av någon anledning blir högarna knappt synbart mindre. Min garderob drog jag även igång att börja tömma på det jag aldrig kommer använda igen, vilket visade sig vara ungefär hälften, som vanligt. Men planen är att lasta allt detta på ett bord i stan nästa helg för att se om en loppmarknad kan göra ett under och både rensa upp och ge mig pengar.

Vilket tar mig till mina faktiska sommarplaner. Gå på loppis. Men vart fan finns dom? Ge mig en karta över skåne där alla loppmarknader är utprickade så jag sparar tiden att förgäves söka i tidningar och på internet. Jag vet ju att dom finns, frågan är bara vart och hur jag får tag på dom. Sen tänkte jag skriva klart min lista över hundra saker jag ska göra innan jag dör och även påbörja den, packa inför Tranås, färga kläder, dra till Ystad, umgås med folk, och trettio saker till som jag glömt bort kvart över ett på natten.

Idag var jag förövrigt hos mormor med bror och pappa. Var och badade hunden i sjön och solade, där snackar vi den ultimata sommardagen. Nu ska jag sova och hoppas på att vakna frisk.

På återseende mitt herrskap

Kommentera här: