Tyskland en stund till

Jag började nästan känna att det var lika hopplöst att hitta ett jobb i Tyskland som det var hemma i Sverige, men helt plötsligt så fanns där så många alternativ att jag kunde välja och vraka.

Mitt första provarbete var som sagt på restaurangen vid floden här i Würzburg. Ett jobb som gick ut på att diska, torka disken och ställa på hyllor, hålla ordning och hjälpa till med att fixa drinkar och kaffe.
Strax över ett på natten stängde vi och jag gick beskedet att jag fått jobbet!

Dock åkte jag de kommande dagarna till ytterligare några ställen för att kunna ha alternativ om något skulle gå fel på restaurangen. Fler tider för provarbete bokades in och det kändes så jäkla bra. Dock fick jag snabbt så många tider på jobbet att dessa andra provarbeten avbokades, och jag har nu varit iväg torsdag, lördag, söndag och måndag för att komma in i rutinerna. (Och vänja ryggen vid att stå upp i timmar då vi inte har någon paus under de sju-åtta timmar jag ofta jobbar.) De två killarna jag jobbar ihop med är lika snabba som fyra man och jobbar upp till tio timmar om dagen, sex dagar i veckan. Jag är sateimponerad över hur duktiga och stresståliga dom är.

Nu har jag ledigt fram till fredag och jag ska ta tag i ansökningarna för olika folkhögskolor som jag behöver skicka idag för att ha en chans att få en plats till hösten.

På återseende mitt herrskap!

Kommentera här: