Sunday it is indeed

Snacka om att ha haft en skön dag idag. Gick upp vid halv elva då hela familjen var ute i solskenet. Jag skojar inte när jag säger att det var varmt. Jag satt ute i bara pyjamas, vilken bestod av t-shirt och byxor, och det var alldeles perfekt. Grannens katt var dessutom på besök hela dagen. Den är så jäkla söt och gosig, och skulle hela tiden envisas med att gå in i huset så man fick springa efter och jaga ut den.

Under dagen kom även Laurels (familjens förra au pair) morbror och mormor hit ett par timmar innan de alla tre flög hem till Australien. Jag, Barbara, Achim och morbrodern åkte under eftermiddagen till ett stort kapell som ligger här på samma berg som vi bor på. Riktigt storslaget.

Men det roligaste var att både tyskarna och australiensarna är otroligt pratglada, så när en tysk man utanför kapellet började prata med morbrodern stod de där och pratade och pratade. Achim vände sig efter en stund, då han flera gånger misslyckats med att avbryta samtalet, mot mig och Barbara som stod uppe på en trappa och låtsades trycka ner fingrarna i halsen, då han menade på att det aldrig tog slut. Dock såg tysken detta och jag höll på att dö av skratt haha.

Nu ikväll har vi alla bara tagit det lugnt, och jag var ute och sprang för en stund sen. Dock var det kolsvart så jag sprang ungefär som de detektiver jag och Dallo föreställde när vi skulle springa hem till mormor under första countryfestivalen för att hämta vår legitimation.

Men nu ska jag sova så man orkar upp tidigt imorgon.
Gute nacht

Kommentera här: