Ett tips

När jag var hos mormor förra lördagen berättade hon om en ganska smart sak.
Eftersom hon är en väldigt pigg tant och flänger runt halva jordklotet med sina kompisar då och då samlar hon tiokronor i en spargris mellan alla resor.

Om man skulle stoppa undan en tia då och då märker man inte av det, det handlar om så lite, men efter några månader eller kanske upp till ett år har man faktiskt fått ihop ett antal tusenlappar. (Det beror ju självklart på hur många tior man kommer över, men låt oss säga att det blir en i veckan).
Annars gör man så lätt av med småpengar på bussresor, godis och andra oviktiga saker, vilket man kanske inte tänker på eftersom det bara handlar om några kronor, men som i slutändan blir en ganska stor summa om man räknar ihop alla utgifter under en månad. Ja istället kan man ju bli en resa rikare.
Eller kanske en kamera? En hund? Mat i slutet av månaden? Ja alla har vi något vi sparar och behöver pengar till.

Kanske blir det något ni också provar på.
På återseende mitt herrskap!
1 Angelica:

skriven

Jag gillar denna iden man kanske ska ta och börja gör de så får man ihop till något roligt sen :)

2 Mamma Maria:

skriven

Det sägs att en 1,5 liters petflaska fylld med 10-kronor ska bli 10 000 kronor. Värt att testa

Mamma Maria

3 Louis:

skriven

Jag sparar enkronor i en soppkåsa sen några år, varje gång den är full kan jag sätta in ca 800 spänn på banken. Smutt som fan;)

4 Louise:

skriven

Ååh, jag ska börja med det nu! Hej på dig också :D Haha, vesslan Malcolm xD

Kommentera här: