Vanor är till för att brytas

Vilket jäkla väder det skulle bli helt plötsligt. Jag vill ha sol och lite färg på benen och näsan.

Men man kan väl ha nytta av såna här dagar också. För efter den dagen när jag skulle träffa Louis och i radio blev kallad en 16-årig tjej av en värnpliktig kille kände jag att det får vara nog!
Jag är nästan övertygad om att det har med min frisyr att göra. Det hänger ju bara, dessutom behöver det färgas. Anledningen till varför jag alltid sätter upp mitt hår är ju på grund av att det annars bara ser ut som att någon har satt en skämtperuk på mitt huvud. Ni ska se mitt passfoto säger jag bara. Folk tror inte att det är mitt riktiga hår, och hur roligt är det?

Personligen vet jag om att jag passar bäst i kort hår, men nu har jag haft det och vill istället låta det växa så jag kan göra frisyrer av det. Men! Jag är fruktansvärt trött på min lugg och min hårfärg.

Har ni någon bra idé på hur jag kan klippa mig utan att det ska behöva bli kort i nacken, men för att jag ändå inte ska se ut som att jag går i högstadiet?
Kan ni även tänka någon färg jag skulle passa i förutom mörkbrun? Jag börjar bli något trött på det.

Kommentera anonymt om ni så känner för det.
1 Mathias:

skriven

Ja jag tror du känner till mina förslag och vad jag tycker. Men annars kan du prata med en frisör det är väl det bästa jag komma på, dom kan nog ge dig ett par nya tips.

2 Angelica:

skriven

Sök på Google efter olika frisyrer och se om du hittar någon där du fastnar för.

Kommentera här: