Nu är det sommar, nu är det sol

När jag gick i åttan och nian umgicks jag en del med några killar som var ett år yngre än mig. En måndag hade en av dom på sig en Beatleströja som han köpt under helgen på Broby marknad. Då tänkte jag att "nästa gång den marknaden är ska jag åka dit". Men utan att jag egentligen hade någon aning om vilka datum marknaden var missade jag den år efter år.



Fram till i lördags då jag faktiskt kollat upp mer fakta efter diverse diskussioner om marknader med Ida och My. Tyvärr kunde ingen av tösabitarna den dagen, så jag åkte dit med Mathias istället.
Vi promenerade runt ett par timmar innan dom började plocka ner kläderna, smyckena, plånböckerna, djurleksakerna, godiset och allt det andra tjafset i sina skåpbilar.

Jag hittade två par örhängen som jag köpte efter att ha gått ner till bankomaten på torget i Broby och tagit ut lite riksdaler, och dessutom tagit lite hoppbilder utanför lilla butiken.



Vi traskade sen vidare i det otroligt fina vädret till hembygdsparken där vi tog en fika och sjuhundra tramsbilder.

Jag älskar verkligen platser i en gammeldags miljö, vilket inte är en nyhet för de flesta av er.
Vi tog oss därefter till mormor som jag pratade med en stund. Vi satte oss sen vid sjön, men kallt blev det när solen gick i moln, så jag försökte viska ännu en stund med mormor innan vi körde tillbaka till Kristianstad.

På återseende mitt herrskap