Det var den tjugoåttonde

Efter två dagars vila då jag var både förkyld, febrig och hade ont i bihålorna åkte jag på fredagen till My, dit även Ida kom för att grilla.
Vädret var som vanligt stabilt fram till vi anlände till gud vet vart. Ett enormt hus mitt ute i skogen som tillhörde familjen My.

Vi var verkligen skitkassa på att grilla eftersom hälften av grönsakerna och haloumin (som My påstår är en ost, men som jag vet är en polsk svinstek!) och hamburgarna trillade genom gallret eller ner på marken. Det mesta var mitt fel. Lite gallret också eftersom det var mellanrum överallt. När vi nästan var färdiga började det åska för hela slanten, himlen blev grå och vi hörde att det kom närmre och närmre. Precis när vi var klara började det regna, och när vi två minuter senare satt vid köksbordet var det skyfall som efter en stund ändrade form och blev hagel.



När vi ätit gick vi med Mys lillasyster ut i en lada där vi hälsade på en massa kattbebisar och deras släktingar och mammor. En del av dom var inte ens en vecka gamla, medans de lite större på ovanvåningen var det sötaste jag sett! Hade dom inte låtit och rört på sig så mycket hade jag smugglat ner en i varje jackficka.




Vi gick sen in på Mys rum och jagade ut både en geting och en spindel innan vi satte oss i sängen och babblade sönder min hals lite mer än den redan var massakrerad. Haha när dom körde mig till bussen senare på kvällen ställde vi oss och lyssnade på musik i bilen fram till bussen kom för att stå några minuter där vi var. När jag sen var en halv sekund från att gå ur bilen stack bussen så vi fick köra rally till nästa hållplats där det stod över tio tjejer som skulle in till stan, vilka jag dessutom satt och pratade med under hela bussresan, så långt rösten höll.

Efter den dagen har jag varit sjuk. Alltså. Sjuk.
Ja. På återseende mitt herrskap
1 Mathias:

skriven

God dagens,

Ja fy fan själv så spelade man fotboll i det vädret,det var inte det bästa kan jag meddela. Kommer tösen ihåg vad jag sa? Det är nog bättre om du går upp och lägger dig och kanske sätter igång nån film och tar det lugnt istället. Men jag förstår att du stack iväg och grillade för det är ju inte så häftigt att tillbringa en fredagskväll själv i sin sängen.



Jag hoppas att du mår en smula bättre idag och önskar dig en trevlig dag.

Kommentera här: