Carolines 20-års fest

I lördags kväll var jag, Petri och Dallo hemma hos Caroline för att fira hennes 20-års dag.
Hennes och Joakims andra kompisar var också där. Vi åt först jättegod mat och satt och snackade, drack och lyssnade på musik några timmar, sen kom Johanna och Timmie dit.
Snackandet och drickandet fortsatte. Jag drack dock inte av flera anledningar, bland annat för att jag körde.
Det ballade ur efter ett tag och alla försökte spela sin favoritmusik. Folk blev därför omkringkastade, inlåsta i uterummet och det var en massa skrikande hit och dit. Tjejerna ville höra gamla godingar som Backstreet boys medans killarna ville höra riktig bondemusik som Sméns baglomma.

Det slutade iallafall med att vi lyssnade på dansband och alla bjöd upp varandra i köket och hallen. Det blev sydstatardans och bugg där alla flög in i varandra. Sen vid ett på natten körde vi hem. Dallo skulle sova hemma hos mig och Mathias eftersom han var i Polen och jag inte ville sova själv i lägenheten, men vi skulle tanka först.

Jag körde helt perfekt in och ställde mig men upptäckte att jag hade locket på andra sidan bilen, så jag körde runt för att få rätt sida av bilen mot pumpen men hamnade flera meter för långt ut och körde istället över till nästa men hamnade lika långt iväg. Tredje försöket gick likadant och både Dallo och jag låg dubbelvikta av skratt.

Till slut kom vi iallafall fram till lägenheten där vi åt, snackade och kollade på en musikvideo. Sen sov vi båda som stockar.

Kommentera här: