Stockholm is the shit

Igår skulle jag alltså åka till Stockholm med ett tåg som gick sex minuter över åtta från Hässleholm. Jag var framme i huvudstaden klockan fem på eftermiddagen, efter att ha väntat två och en halv timme på stationen, segat fram i tåget och bytt till buss från Norrköping.
Snacka om dåligt biljettköp, men ja, jag ska definitivt klaga!

Fram kom man iallafall och blev mött av Louis på stationen för att direkt åka hem till deras lägenhet på söder-söder. Vi gick och handlade med hans halvlillebror Elis som skulle bära runt på en korg och skrika bajsrumpa till folk. Kan tillägga att han bara är två och ett halvt.
Sen lagade vi jättegod mat med hans mamma. Lax, färsk spagetti, stekta grönsaker, grädde och vitlök i en enda röra.

Efteråt stack vi till det kära sjätte tunnan: medeltidskrogen i gamla stan som jag skrivit om tidigare. Den riktiga Hampus kom dit efter ett tag och vi satt alla och lekte med ett ljus, kastade stearin på varandra, tog bilder och hade allmänt trevligt. Texas kom också dit efter ett tag innan vi tog oss vidare till Harry B James inne i staden. På väg dit hade vi snöbollskrig och jag blev buren upp och ner på t-banan. Där mötte vi även Johan som hängde med.

Harry B James var riktigt trevligt först, coolt ställe som dom brukar prata om på radiostationen Bandit Stockholm. Men musiken blev alldeles för hög när ett liveband kom dit, där fanns inga sittplatser och det blev alldeles för crowded till slut. Då stack jag, Louis och Hampus tillbaka till sjätte tunnan där vi satt och snackade, Hampus brände min mobil över ett ljus och lovade mig en ny, och sen gick vi slutligen och åt på McDonalds innan vi åkte till Louis hem.

Det var alltså en väldigt kul dag trots att jag kom fram till hufvudstaden så sent.
Nu idag ska vi gå i second hand affärer, träffa Gunnars och Björn Krafft, Louis ska springa över sergels torg iförd piratkläder för att han förlorade ett vad för cirka två månader sen och jag ska ränna runt och tro jag är nånting efter att Louis åkt tillbaka till Boden där han gör lumpen.
Tåget tillbaka till Skåne går nämligen inte förrän mitt i natten.

Nu ska jag sova, Louis ligger redan däckad i sin säng full med tusen saker.
På återseende mitt herrskap
1 Louis:

skriven

Ja, men så var jag också sjuk, så det är kanske inte så konstigt...

2 Mimmi:

skriven

Du får alla pengarna tillbaka om du reste med sj :) Papper finns på hemsidan

3 Trevlig kille som ser bra ut i duschen:

skriven

Jahaja så du har börjat äta på McDonalds nu? Hur ska det här sluta. Där gick väl nyårslöftet i kras?

Men men det var bra att du hade kul i 08-land.

Puss, god natt Jenny

Kommentera här: