Bra fredag

Min mamma har alltid sagt till mig att om man är sjuk från skolan så är man sjuk hela dagen och kan inte göra roliga saker efteråt heller. Absolut tycker jag att det ligger något i det hon säger, men igår var fallet lite annorlunda.

Natten mellan torsdag och fredag fick jag och M ta en taxi in till akuten eftersom att jag fick så ont i huvudet, blev yr och mådde illa.
Efter flera tester kunde de konstatera att det bara var en lätt hjärnskakning eller något i den stilen och vi kunde åka hem igen. Vi kom hem vid tretiden på morgonen och satt sen uppe till klockan sex då jag kunde ringa till österängs hemtjänst och meddela att jag behövde vila under dagen men kunde ringa dom igen när jag kände mig bättre.

Sen sov jag hela dagen och snackade sen med tjejerna eftersom vi pratat lite om att gå ut på kvällen. I mitt tillstånd kände jag mest bara för en hemmakväll och så fick det bli.
Jag, Dallo och Petri drog hem till Ida i deras lägenhet i stan som vi fick äran att ta hand om själva hela kvällen och natten. Där åt vi tacos, spelade spel, lyssnade på musik och sen skulle Petri hem så alla följde henne till stationen.

Jag och Dallo gick hela vägen och sjöng på olika låtar. Det blev nästan bara "Ulf Lundell - Lit de parade" som blev ihopklippt till delen om Mikael Persbrandt. Första tre gångerna sjöng vi den som den skulle låta, sen som rap-version och även som opera. Det lät förjävligt.
Borta på stationen började vi sjunga "Kumbaya my lorrrrrrd" och på vägen tillbaka till lägenheten snackade vi om att ha matchande tröjor i olika färger som vi såg i ett skyltfönster, med hundar på. Sen tyckte vi även att vi skulle gå ut i dessa kläder och även ljusa jeans utan gylf och fickor, som skulle vara jätte vida i benen och lite för korta. Också skulle vi ha artonhundratals finskor fast istället för en rosett skulle det vara skosnöre som korvade sig som man brukade ha på nittitalet.
Vårat smink skulle vara i samma färg som tröjan och vi skulle ha armvärmare som jag stickat.

Ytterliggare en idé var att ha klubbtröjor "fyra musketörerna" och ha auditions där folk skulle kunna vara med, fast där skulle aldrig bli några utvalda. Det skulle bara vara tröga fans som inte kunde räkna till att vi redan var fyra med.
När vi kom hem till Ida fortsatte vi spela spel och körde även mjölkpaketsleken som Fredrik lärde oss på vår förra skidsemester som jag var på förra året med mamma, pappa, Pär, Carina, Amanda, Emma och hennes pojkvän Fredrik. Det var skitroligt.
Ida kunde inte vara med för hon hade ont i ryggen, men det var en jämn kamp mellan mig och Dallo.
Vi höll på att spexa hela tiden och tog massa skitroliga bilder och lyssnade på musik.

Sen babblade vi lite och någon timme senare stack jag hem och dom sov.
M mötte mig på vägen också kollade vi på south park när vi anlänt till lägenheten.
Jag somnade nästan direkt.

Nu har vi sovit bort hela dagen. Men vi ska snart till videomix och hyra film.
Jag tänkte även springa hem en runda och snacka lite med mina föräldrar.

Någon som ska se melodifestivalen ikväll?
På återseende mitt herrskap