Dag 6 - Om det här vore min sista dag..

..hade jag velat umgås med de mest intressanta, underhållande och trivsamma personerna jag känner idag. Det behöver inte vara personer jag älskar, utan det viktiga för mig hade varit att dom alla funnits där för att ge mig en sista fantastisk dag. Om jag varit okapabel till att ha dödsångest vill säga.

Vi hade gjort en massa random trams. Inte varit rädda för att skämma ut oss eller slå oss. Träffa nytt trevligt folk, haft en brakfest, spelat pinsamma spel, slagit sönder dyra prylar, stått och skrikit saker på stan, spelat gammal svensk punk på campingen vi haft i folks trädgårdar, sprayat bloggens namn på viktiga byggnader, myst med Trigger, varit på grymma konserter där jag tvingat banden att följa med oss och åka pulka efteråt, gjort sakerna på min "innan jag dör-lista", spelat in en awesome film efter att ha snickrat ihop en storslagen handling. Örfilat folk. Allt som fallit oss in. Aldrig tveka, bara köra. Låta alla veta att jag finns.

Sen hade jag bara velat sitta tillsammans med dessa människor i ett mörkt rum med massor av tända ljus, soffor, kuddar, mjuka mattor och färger överallt. Vi hade pratat om allt som var bra och allt som var dåligt. Myst en massa. Gråtit, skrattat och mått bra. Varit ärlig och sagt allt jag känt för, aldrig hållt inne med något. Låtit dom veta vad dom betyder och njutit av känslan att vara med människor som bryr sig om mig.

Det finns inte gränser för vad jag hade gjort den dagen.
Jag vet bara att om jag idag hade följt nutidens råd om att leva varje dag som om att den var den sista så hade jag med all säkerhet iallafall haft min sista dag utanför brottsregistret.

Kommentera här: