Dag 2 - Min första kärlek

Kan ju snabbt slänga iväg ett inlägg för att följa alla dagar innan jag sticker in till staden.

Ämnet min första kärlek är kanske inte så fruktansvärt intressant, om man nu ens kan kalla det kärlek när man är sex år gammal. Då var jag iallafall otroligt kär i min jämnåriga klasskamrat som gjorde ett halsband till mig av ett snöre och en silverglittrig piprensare. Vi lekte ofta skilda världar i mysrummet tillsammans med en annan kille från klassen, trots att vi inte fick för fröknarna. Jag har för mig att vi var ihop ganska länge, fram till vi blev osams om hurvida vi skulle pussas eller inte.

Det här är alltså nästan femton år sen, så verkligheten varierade kanske lite från minnena jag har från honom. När vi började trean fick vi nya klasskamrater och vi hamnade nog så långt ifrån varandra som det bara gick, och det höll i sig så länge vi gick i samma klasser, upp till nian med andra ord.

Så som sagt. Kärlek vet jag väl inte, men den första jag kom och tänka på till listan var han, utan tvekan.

Kommentera här: