Kan man vara mer velig?

Idag fick jag ett samtal från gostudy, där de undrade om jag fortfarande var intresserad av att åka utomlands och plugga (jag hade tydligen skrivit upp mig på en lista för att få mer information för länge sen).
Hon berättade att en termin i Australien skulle kosta över femtiotusen kronor, och min första tanke var nej tack, låter det som att jag är gjord av pengar eller?
När vi la på kom jag och tänka på en annan sak jag anmält mig intresserad av, nämligen work&travel. Man åker dit för att tjäna pengar och se och upptäcka hela landet. Man kan därför flytta runt hur man vill och kan hitta jobb inom alla möjliga bransher. Nu pratar jag utifrån Australien, men man kan även åka till Nya Zeeland, Kina, Sydamerika, Canada eller Afrika.

Ni måste tycka att jag är oerhört velig, för bara ett par dagar sen handlade det om att jag skulle åka till Thailand, och jag är inte ens i närheten av att ha bestämt mig än.
Jag får ta det som det kommer. Nu har jag knappt råd med en cykel att ta mig dit med eller en snygg bikini att ha på mig när jag simmar över.

Fick dessutom ett annat samtal idag. Märsgarn har redan biträdande instruktörer så det räcker i sommar. Han hade dessutom snackat med skolchefen för Kungsholmen (dock inte om mig), och fått höra att dom redan skrivit klart instruktörslistan för i sommar, så det ser mörkt ut. Jag får helt enkelt rikta in mig på att det blir vården i sommar, vilket egentligen är det bästa alternativet eftersom det är så nära och man tjänar så bra.

Vad är era planer för hösten?

Kommentera här: