Nikon

För bara några dagar sen började jag återigen fundera på vilken digital systemkamera jag skulle köpa, eftersom det nu börjar bli lite mer färgglatt ute och därför roligare att fotografera. Jag hittade en ganska snabbt som på cyberphotos hemsida fick toppbetyg, för bara fyra och ett halvt tusen. Så jag slog till.
För att kunna betala allt på en gång kom mamma och jag överens om att jag skulle låna några tusen av päronen och sen betala tillbaka efter hand. Jag visste dock att jag hade lite pengar liggandes hemma som jag bland annat fick på studenten och min födelsedag i höstas. Jag gick skallgång i huset och hittade kuvert lite överallt, som till slut visade sig täckte HELA kameran, med undantag för fyra hundra som mamma och pappa behåller istället för att jag skulle få en biljett till Ugglas revy (som jag för den delen redan sett en gång).
En gratis kamera, hurra!

Och i fredags fick jag ett sms om att den fanns att hämta på OKQ8. Dit skuttade jag samma eftermiddag och har sen dess fotat nästan konstant. Den är så jävla bra så det finns inte. Utomhus kan man ta bilder utan att det ser ut som att det snöar (vilket min förra kamera skulle envisas med), samt att dom blir riktigt förbaskat detaljrika med bra färger. Dessutom är den lätt att hantera med knappar som sitter där man vill ha dom, och den tar bilder när man vill få dom tagna och inte tre år senare. Sist men inte minst så kan man ta bilder i rörelse!
Allt detta visste jag att kameran skulle "innehålla", men att faktiskt själv kunna se resultatet när man köpt sin första EGNA systemkamera och få använda hur man vill och ta så många bilder som minneskortet tar.. det är så jävla najs!


1 TK:

skriven

Najs!Det är ju grymt bra bilder. Förstår att du är nöjd.

2 Louise:

skriven

Asnajs :D Vad är det för kamera? :)

Kommentera här: