Åter i Europa

Då var man tillbaka i Sverige efter två helt fantastiska veckor i Thailand.
Och då menar jag verkligen fantastiska. Det var så annorlunda jämfört med mina förväntningar innan jag åkte. Herregud. Och nu saknar man det så det nästan gör ont. Människorna, friheten, miljön, värmen, vänligheten, Ao Nang.
Det slog mig när jag pratade med min käre bror för några timmar sen att jag faktiskt är en "doer". En person som gör och inte bara snackar. Trots att det "bara" handlar om en vanlig semester på fjorton dagar så kom vi faktiskt iväg, Dallo och jag. 80% av alla som säger att dom ska göra något kommer aldrig iväg. Men det gör vi. Och tro mig när jag säger att det inte var sista gången jag (vi) åker.

Min stora plan just nu är att söka jobb, körkort, söka lite jobb till, få ett jobb och arbeta några månader tills jag får tillräckligt med pengar för att klara mig ett tag, sen är det adios, auf wiedersehen, bye bye.
Då försvinner jag ett bra tag och ska upptäcka världen, om jag så ska göra det på egen hand.
Jag är så förbaskat taggad nu.
Kanske man skulle läsa en engelskakurs tills dess. Engelskan kan alltid förbättras.

Nu ska jag gå och drömma om Thailand, USA, Australien, Nya Zeeland, Afrika, Ryssland, Vietnam och alla möjliga ställen.
Lati so what
1 Caroline:

skriven

Svar ang. Facebook: Jo, många säger att det är bra! Med skvaller sida menar jag att det är många som har det för att snoka runt.. Har fått den uppfattningen, om vissa, inte alla! :)

Kommentera här: