Slutet av veckan yes yes

Söndagar är speciella. Trots att man är arbetslös och det egentligen inte är någon skillnad på alla dagar som flyger förbi så är söndagarna alltid dagen då man mest bara sitter och stirrar in i en vägg.
Eller ja. Kollar på film, städar och allmänt bara myser i höstmörkret.

FN-dagen var igår, och Dallo sjöng i heliga trefaldighetskyrkan tillsammans med massa andra människor. Kyrkan var fullsatt, det vill säga ett och ett halvt tusen personer, där fanns en orkester och ett bildspel på allt från bomber och döda människor till solsken och bad. Trots att jag inte är så kyrklig av mig då jag inte är troende så var det ändå intressant, för att inte tala om maffigt.
Efteråt fick jag stjuts av den alldeles för vänliga familjen Nilsson, den kvinnliga delen, till N Åsum där jag träffade trevligt folk. Vi satt och snackade och dom drack några öl som efter några timmar blev nästan ett dussin var och en av de två blev så fnittrig att han mest bara satt och viftade med armarna och kittlades och snubblade runt innan han somnade i soffan.

Och tro det eller ej. Men jag har hållt i en skorpion!!?

Bussarna hem hade slutat gå för länge sen så det blev till att sova där.
I eftermiddags när vi alla var någorlunda vid liv skulle två av oss åka buss tillbaka till stan och hade en som gick helt perfekt. Men där stod vi ju.. och hade helt glömt att man skulle ställa tillbaka klockan.
Så det var bara till att börja promenera.

Väl hemma var mormors syster med man här och fikade. Najs.
Också kollade jag på en annan av dom gamla inspelade filmerna från 2004 när jag var 13. Jag och Natha utklädda hemma hos mormor haha. Och Frits och jag som var halloweenutklädda och dansade till Marilyn Manson.

Ska se om man kanske träffar Frits senare ikväll. Annars blir det parlamentet och vem kan slå Filip och Fredrik.

Farewell for now
1 Dallo:

skriven

Det var verkligen jättekul att du kom och tittade igår:) Det betydde mkt för mig!

Kommentera här: