Mycket ska man hinna med

Igår blev en ganska lång dag. Eller iallafall fullspeckad.
Tre sekundmetrar efter att jag stigit upp åkte mamma, pappa och jag till olika möbelaffärer för att kolla på soffor. På Mio hittade vi den ultimata lösningen som jag och mor sett en gång innan. Så. Honom ska vi ha!
Därefter blev det elgiganten, byggnaden intill med andra ord, eftersom jag kommer behöva en bärbar dator inom kort. Jag fastnade direkt för en dator, och när vi senare fick hjälp av en ung kille (som jag gått i paralellklass med by the way) så fick vi reda på att det var den bästa datorn dom hade. Fullträff! Dock vet jag inte om vi kommer köpa den, kanske dess något större och billigare version.

Ute på parkeringen satt herr Andersson i sin bil. Med den for vi ut mot Lillö borgsruin som jag blev väldigt peppad till att fota när jag skrev om den för några dagar sen. Sagt och gjort. Men jäklar vad det blåste. Man höll nästan på att flyga iväg och frisyren var knappt värd att kalla frisyr längre. Niklas var kanske inte så fruktansvärt intresserad så vi gick bara ett varv runt, tog en massa weird bilder och gick tillbaka till bilen.

När vi en stund senare är på väg mot mina områden körde vi förbi mormonernas kyrka och Niklas säger ironiskt:
- Ska vi köra in till kyrkan?
- JA! svarar jag och tvingar honom köra in på parkeringen.
Han vägrade gå in, men jag traskade in och möttes av en glad robust tant som visade mig runt. I tredje rummet träffade jag Ronja som går på gymnasiet där jag gick, och några av äldste amerikanerna (dock inte samma som var på engelskan och religionen som skrek EARTHQUAKE så alla kastade sig under borden). Så dom fortsatte leda mig runt och var lite intresserade av vem jag var och varför jag var där. Det var iallafall skitroligt att snacka med dom, och jag misstänker att dom listade ut att det var jag som busringde till dom en vecka innan Dallo och jag åkte till Thailand, för de såg lite fundersamma ut när de fick höra mitt namn också nämnde de Danmark någon gång. Haha iallafall, de sa att jag var välkommen tillbaka när jag ville, och jag tror faktiskt att jag ska dit någon mer gång, bara för att snacka med dom och höra vad dom är för typer. Också är jag ju så intresserad av USA.

Resten av dagen var jag mest bara hemma och sorterade ut för små kläder och kollade på Hot shots 2.

Idag ska jag leta skor på ett ställe som jag glömt bort, också ska jag till körskolan och plugga lite teori.
Sen vet man aldrig vad som händer.
På återseende mitt herrskap

Kommentera här: