Produktiv, javisst!

Det sägs ju att man ska lära sig en sak varje dag, och idag gjorde jag faktiskt det.
Jag lärde mig hur man parkerar i en vanlig jäkla parkeringsruta.
Tänk om jag inte hade kunnat det på måndag när jag har uppkörning. Jisses.

Jag fick även för mig att jag skulle backa in i en ruta, vilket fick mig och pappa att köra till industriområdet på Näsby. Efter trehundra misslyckade försök var jag arg på bilen och pappas tålamod hade tagit slut, så vi bytte plats.
Han backade snyggt in och ställde sig i två rutor. Tillbaka och ett nytt försök. Ställde sig på linjen. Tredje gången hade han än en gång ockuperat två rutor och säger uppgivet:
- Jag kan inte heller backa

Då gav vi upp och körde till stan för att lämna mig på trafikskolan istället. Där gjorde jag flera av teoriproven, en fick jag alla rätt på och provet om bilen blev jag inte ens godkänd på. Efter att ha lämnat en film på videomix (ja i min värld kommer det alltid heta videomix) gick jag hem och skickade femhundratrettioniotusensexhundraarton jobbsökningar till olika företag i Norge. Lägenhetsansökningar blev också ett större antal skickade.

När jag kände att jag satt min sista potatis träffade jag Frits vid skolan och gick en ganska lång runda. Det var längesen sist, gissar på ett år sen, så vi hade massor att prata om. Hon och jag har gått egenom så mycket tillsammans att vi kan prata om allt, verkligen allt. Jag vet att även om vi inte skulle träffas på femton år så skulle jag ändå kunna gå och berätta precis vad som helst för henne, så mycket litar jag på den tjejen. Hon lyssnar, dömer inte, avbryter inte också är hon så fruktansvärt kul att umgås med.
Jag säger bara åka pulka in i en vägg, fastna i gungor, hippies i Helsingborg, frihetsgudinnan på Bo Olsson, krocka med allt under cykelturer, åka madrass ner för trappor och kungen och drottningen på Bakken.
Att hon kan lita och berätta precis vad som helst för mig det vet hon. Sen att hon antagligen inte ens känner till den här bloggen är ju en annan sak, men skriver det iallafall.
Frits är en helt ovärderlig person, så är det bara.

När jag kom hem kollade jag på resten av scrubsavsnitten från säsongen jag fick av min käre bror.
Personen som kom på idén till scrubs är ett geni!

Grattis på födelsedagen mor!

La gån

Kommentera här: