Kidnappning och överraskningsfirande!

Wohow, nu var det längesen jag skrev här.
Jag kan inte påstå att jag har så fruktansvärt mycket för mig just nu, så då kan jag ju lika gärna skriva ett inlägg för varje dag sen jag skrev sist.

Förra fredagen var det tänkt att Dallo skulle hämta mig vid tre på eftermiddagen, också skulle vi åka bort till countryfestivalen i Tydinge. Så. Det ringer på dörren runt ovanstående klockslag, och när jag öppnar dörren får jag inte bara syn på Dallo, utan även Ida och Petri! Blev jag chockad? GUD JA.
Och dom var helt galet hemlighetsfulla. Presenter hade dom också. Fick örhängen av Petri och Ida. Av Callina fick jag.. hästar. Haha!
Mycket viskande om när och var vad skulle hända. Själv fattade jag absolut ingenting.
Jeans, tandborste och en klänning skulle jag iallafall ta med mig. Sagt och gjort, sen bar det iväg.
Med ögonbindel!

Jag försökte hålla koll på vart vi var någonstans, men när vi kom till rondellen utanför nautilus var jag helt lost, och enligt min mening var vi ett tag på gräsmattan utanför sjukhuset. Jag roade mig genom att vinka på folk utanför. Ibland bankade jag och skrek. Alla utanför bara glodde fick jag reda på. Även poliser körde förbi en gång då alla i bilen skrek "DUCKA". En stund senare stannade vi och gick ut, upp för en trappa som jag vid det här laget är övertygad om är en hydda vid kanalen. När ögonbindeln förflyttades var vi faktiskt på laserdome! Emilie och Johanna var också på plats. AWESOME!

Vi spelade först en gång, tre mot tre, vilket var sjukt helnajs.
Jag vann! Sen kom en familj på sex pers som vi fick spela mot. Dom hade värsta taktiken och hade sina nästen. Vi sprang mest bara runt och hoppades på det bästa. Ena rundan vann dom, och andra vann vi.
Sen var det ögonbindel på igen och ut i bilen. Massa distraherande i bilen för att jag än en gång skulle tappa bort mig, och när bilen nästa gång stod still var vi hemma hos Dallo. Vi satte igång och gjorde tacos direkt. Det var riktigt riktigt gott. Vi dansade även runt, spelade spel, kollade på videor där det lät som att folk sjöng helt galna saker, typ hatt bejbi. Också åt vi tårta, dom sjöng för mig, också snackade vi en massa. Sen var Johanna tyvärr tvungen att köra hem eftersom att hon skulle jobba dagen efter.

Senare under kvällen blev jag beordrad att byta till klänningen, också begav vi oss mot busshållsplatsen för att åka till Idas palats i staden. Blev dock bara ett kort stopp, bland annat för fototagningar och soffsittande, sen gick vi vidare. Mot en pub som ingen av oss varit på tidigare. Förutom jag och Sara för tre år sen för att ge blommor till en norrman, men det är en annan historia.
Där inne var iallafall väldigt fullt och inga sittplatser, så en stund senare gick vi till en annan pub. Mycket bättre, tyckte några av oss. Dallo och jag höll på och dansa och tog bilder.
Sen försvann Ida hemåt, och vi andra gick till BK där vi även förlorade Emilie. De tre musketörerna tog sen en taxi hem där flickorna däckade och jag tittade på en film med Päran och Erik Eriksson. Mjau.

Dagen efter kastade vi i oss frukost och slängde in oss i bilen eftersom att Dallo skulle iväg och sjunga, så stjuts fick vi, och sade tack och adjö och på återseende om en stund.

Fortsättning följer..
1 Caroline:

skriven

Jag skulle också egentligen varit med, men så kom jobb, möte och andra förhinder, TYPISKT....

Tjejkvällar blir det väl fler gånger? :) <3

Kommentera här: