Det blir aldrig som man tänkt sig

Har jag börjat tappa läsare måntro?

Mitt måtto i livet borde snart bli "det blir aldrig som man tänkt sig", för så är det för det mesta. Om det var någon som läste mitt förra inlägg så vet ni vad jag hade tänkt göra idag, men blev det så? Icke.
Jag tampades med den äckliga svenskauppgiften, det gjorde jag faktiskt. Mellan klockan halv åtta på morgonen och tio, sen sov jag till tolv och tog sen tag i arbetet igen. Men vädret skulle hålla på och jäklas med mig. Jag satte mig först med tre böcker och en penna i uterummet, men det blev snabbt för varmt och jag gick ut och satte mig istället. Då gick solen i moln och jag traskade tillbaka in i uterummet med tanken att det nu skulle vara perfekt temperatur. Det gick väl två minuter, sen var solen tillbaka, och för att undvika att dö i värmeslag tog jag på pappas tofflor och klampade ut till trädgårdsmöblerna än en gång. Jag hann nog öppna boken denna gången, innan solen än en gång gick i moln. För att slippa springa in och ut hela dagen gick jag helt enkelt upp och satte mig med böckerna i soffan utanför mitt rum, och gjorde klart nästan hela uppgiften.

Med endast låneorden kvar var jag så slut i huvudet att jag kände att jag var tvungen att göra något annat, klockan var då runt kvart i fyra, så jag hoppade på cykeln in till staden. Vid domus fick jag syn på Ida som jag sprang ikapp och skrämde ihjäl. Eva-Marie gick även förbi. Efter en stunds talande och ett lycka till på utflykten från Ida efter att hon följt mig till resecentrum hoppade jag på Åhusbussen och åkte till tygaffären i Rinkaby.


Jag har nämligen haft en idé till ett helt nytt klädesplagg i flera år utan att ha gjort något åt saken, men nu jäklar. Gick nog runt där i en och en halv timme. Man blir så förvirrad där inne, för det står skyltdockor överallt, och man vet inte om dom är människor eller dockor, och samma sak med dom riktiga människorna, man blir helt förskräckt när dom börjar röra på sig. Dagens ilandsproblem. Nåväl. Jag hittade vad jag letade efter men hann inte börja på mitt storslagna projekt nu ikväll eftersom jag hade svenskauppgiften att göra klar, det får bli imorgon om jag orkar efter att ha jobbat.

På återseende mitt vadå?
1 Johanna:

skriven

Herrskap!

2 Louis:

skriven

Fuck herrskapet, jag är proletär!



Jag blev ju misstagen för en docka en gång, det var på armémuséum där nån liten unge trodde att jag tillhörde utställningen om Nazister och annat löst folk. Jävlar vad han skrek...

Kommentera här: