För att ha något att göra

När man har varit igång varenda dag med att göra något: jobba, göra ett klädesplagg, vara ute och gå, åka till Rinkaby osv, så är det segt att cykla hem från jobbet i regn och inte ha någonting att göra. Då fastnar man vid datorn, och då är det ganska kört att slita sig för att göra något helt annat, vad nu det skulle vara. Därför sitter man här, mot sin vilja. Frågan är bara vad man kan göra dagar när det regnar. Personligen så älskar jag att vara ute i regn, ju mer det regnar, desto bättre. Men jag vågar inte riskera att bli förkyld denna gången eftersom det är Göteborg och Liseberg på lördag.
Av någon anledning kom jag in på någon gammal punkklassiker på youtube från the good old days och var sen fast och lyssnade på all möjlig skit som jag gillade i nian. Allt från totalt jävla mörker till asta kask, anti-flag, dead kennedys, the clash och strebers, misfits, KSMB osv.
Här får ni en av mina gamla favoriter.
http://www.youtube.com/watch?v=r4gymix7c9Y

En sak lyckades jag iallafall påbörja, att fixa med projektarbetstryckandet. För att kunna trycka tidningen behövde jag ta kontakt med tryckeriet, och för att ta kontakt med tryckeriet behövde jag ringa till försvarsmakten för att höra om dom kunde sponsra så jag ekonomiskt sätt kunnat trycka tidningen över huvud taget, men för att det skulle kunna ordnas behövde jag ringa till min morbror Per i Norge som jobbat på tryckeriet i Hässleholm för att kanske få hjälp att få det billigare med tryckningen, men för att få hans nummer behövde jag ringa till min mormor, och precis innan ringa till mamma för att ta reda på att det var mormor som hade numret. Nu lyckades jag inte göra alltihop, men Per kunde kanske hjälpa mig och försvarsmakten bad mig ringa imorgon igen. Han som svarade sa att det var en kul fråga och önskade mig lycka till. Såna människor tycker vi om.

Idag fixade min handledare så jag ska vara på ambulansen hela dagen imorgon. Det kommer bli awesome, och jag hoppas att det händer mycket. Fast ändå inte, alltså, ja du fattar.

Det gulligaste på länge. Zach Braff, alltså J.D. från scrubs och Fredrik Wikingssons dotter Pella.
Och bilden fick vara med bara för att det ser ut som att han har ett lisebergskaninsöra.
http://www.youtube.com/watch?v=imcVV2_9u18&feature=related

Alvedon mot huvudvärk nästa.
Bara godafton, inga herrskap.
1 Bell:

skriven

Låter tufft med ditt slutprojekt.

Och vad roligt att vara på ambulansen! Hade också gärna varit där, istället fick man ta hand om tanter och gubbar på ortopedavd. -.-

Hoppas du får skoj :D

Kommentera här: