So long suckers

Vart tog motivationen vägen?
Jag har ingen som helst lust att skriva någon blogg längre, inte för att jag tänker sluta, det kan vara najs att bara skriva av sig ibland, men om man jämför med för en månad sen när jag skrev tre gånger om dagen så...

Såhär stressigt som det är just nu i skolan har det nog aldrig varit förut, just med tanke på projektarbetet som tar så otroligt mycket tid. Och att man dessutom vet att man har en deadline som inte ens herr Jonas, mannen med svaren på allas frågor, kan flytta. Och dagarna går ju så förbaskat fort, kan inte allt bara.. slow down?

Nåja, idag var en ganska bra dag. Studiedag, och för första gången i mitt liv har faktiskt dagen gjort sig förtjänt av namnet. Tja.. förutom när jag var ute och övningskörde med pappa, vilket nästan gick bra. Men jag sa nästan. Femtielva motorstopp när jag skulle backa, motorstopp mitt på vägen när jag skulle svänga. Det var en sur kärring bakom som tutade, körde om och blängde som fan. Tantjäkel. Jag kan väl inte hjälpa att jag är kass på att köra bil, jag har ju för bövelen en grön-vit skylt på bilen som säger att jag kan vara urusel på att köra.

Ja och nu ikväll var det fbu där vi hade Ra 180, roligt för en gångs skull. Det var en massa knappar hit och dit som man skulle ställa in saker på med siffror och hela köret. Och för att vi skulle lära oss att hitta fel så fick vi springa en massa varv runt soldathemmet medans fänrik och instruktören höll på att fiffla med apparaterna. Tiden ställdes in fel, även frekvens och batterier togs ut osv. Dessutom hade vi begränsad tid. Sen skulle vi ut två och två för att göra förbildelseprov med fänrik. Jag och Jönsi skulle gå till en grusplan och stå och stå i ett halvår och babbla om helt meningslösa saker. Sen efter tjugofem minuter när Jönsi skulle svara fänrik med:
- Foxtrot Charlie, com (vilket var vårat namn), sa han:
- Charlie Alfa, com. Följt av ett:
- Faaaan! (Dock inte på radio.)
En stund senare ska Jönsi svara på något annat och säger:
- Från Charlie Alfa, uppfattat klart slut. Han släpper knappen. Faaan helvetes jääävla... Inte igen!!

Sen skulle vi gå till en kulle istället och stå och stå, det var rätt najs ändå, snacka en massa "gamla" minnen från första övningen där Jönsi sprang in i två träd och jag låg med flera lager värmejackor i ett tält som eldades så galet att hela kaminröret var rött, och frös som aldrig förr eftersom jag hade körtelfeber. Och Tuans på FK när han skulle ner till vattnet och tvätta sig. Han kastade handduken över axeln, vände sig och la till kommentaren:
- So long suckers, innan han gick iväg.

Olsson och hans nybörjartrupp kom marscherandes när vi var på väg upp för kullen och sprang över gatan för att jaga Jönsi med en pinne innan han försvann igen.
Framöver kommer det vara maaaassor med övningar!!utropstecken
Flygvapnet i småland i helgen, b-styrka om några veckor, övning med fbu i april. NAJS.

Ja igår var dessutom jag, Angelica och Dallo på tatueringsstället för att snacka lite med dom om priser och kolla på bilder. Det ser ut som att vi kommer tatuera oss innan praktiken börjar, hoppas det, så vi inte skjuter upp det mer. Det kommer bli riktigt najs!

Stockholmsresan kommer jag skriva om senare, jag har inte ork nog för att skriva så någon orkar läsa just nu.

Så på återseende mitt herrskap
1 Bell:

skriven

Haha stackars jönsson, vad han fick genomlida massa saker igår ;D

2 Jensan:

skriven

Haha så går det när man inte är helt hundra. xD

Kommentera här: