Fantastiskt. Och elva dagar kvar.

Fyfan vilken rolig helg. Lätt den bästa på länge.

I fredags var det avslutning med försvarsutbildarna på soldathemmet där pojkarna grillade också spelade alla nya, gamla och befäl brännboll och sgt Nilsson höll på att tappa byxorna och ville klämma på Isaks bröd hahah.
Sen när alla nya stuckit var det "konferans" för alla som var över 18 + Isak. Alla började dricka med andra ord. Fast Isak stack efter en stund så det var jag, Olsson, Persson, furir Persson, Bigge, ännu en Persson, Jönsi, furir Alm och några till som jag aldrig sett innan. Hade ingen dricka men bytte det mot fribiljetter på grand.
Sen var alla lata och åkte bil in till grand och stod själva i kön typ tio minuter innan det öppnat. Fänrik körde förbi dessutom i sin invalidtaxi som Jönsi brukar åka med varje morgon. Två procent invalid.
Fast sen jag stack och träffade Dallo, Petri och Emilie vid stationen/rese innan det öppnat på grand och när vi kom tillbaka var det en del folk. Var ju riktigt najs, fick en massa killar att bjuda på dricka, har börjat lära mig av Emilie nu, ehe. Fast sen stack Dallo tyvärr av personliga skäl..

Sen när vi vatt på toa gick vi förbi två killar och jag tyckte den ena sa nåt till mig på norska så jag gick tillbaka och fråga vad han sa, sen snackade vi med dom ett tag, fast jag kommer inte ihåg om vad. Men dom skulle till siesta dagen efter iallafall också fick jag den enas nummer.
Och Petri och jag stannade tills dom stängde och sen traskade vi hela vägen hem till mig och sov som vanligt.

Sen på lördagen vet jag inte vad som hände.
Fast på kvällen så stack jag och Isak till Hässleholm för att kolla på anti-flag, fast vi hade inga biljetter så vi fick vara utanför. Men vi hade lite problem med att hitta dit, så vi gick fel några gånger. Körde en massa raggarbilar på gatan utanför stationen så där snurrade vi runt en stund tills vi hittade en att fråga. Han pekade åt ett håll och dit gick vi, trots att vi misstänkte att han körde det där stockholmstricket att peka åt helt fel håll. Vi promenerade iallafall över inomhusbron, nej vad heter det? Över järnvägen. Och hittade ännu en kille att fråga. Ny riktning och vi fortsatte promenera. Frågade säkert fem pers innan vi hittade. Och bara för att dumförklara mig så frågade jag några helt seriöst vart siesta låg när vi stod bredvid staketet. Haha dom trodde jag menade allvar och sa typ "ja.. jag tror det är här. ser så ut på staketet iallafall".

Sen satt vi på en backe och kollade på folk ett tag, frågade efter en pääpers-lääp i ett tält tills anti-flag skulle spela och då stod vi på baksidan på ett räcke och kollade på bandets rövar och en lyftkran och löv som var ivägen. Men kunde en låt som jag sjöng till. One trillion dollars. Och alla glodde på mig som att jag inte var normal. Men det är jag inte heller. Sen gick det massa människor förbi som tog på Isak haha, dom missade nog bara två ställen. En tog på hennes bröst så jag skällde ut honom och försökte få han att säg förlåt på engelska. Haha han fattade nog ingenting och såg bara rädd ut och försvann.
När bandet spelat klart stack vi tillbaka till ingången och ringde killarna från grand, Norge och Rasmus, och dom var typ på samma ställe som vi så vi träffade dom direkt efter och letade ställen att köpa läsk på till deras dricka. Dom hade nämligen sprit, pennor, inhalator och parfym i sin kasse dom släpade runt på. Vi hittade några goa killar som stod och spelade gitarr och stekte korv i sin ensamhet, där köpte vi läsk och satte oss på en backe vid ett hus där Isak spraya parfym i mitt hår som luktade tant. Tror jag. Haha sen kom den fulaste. Var nån punkare och en skinhead som gick förbi och skinheadkillen blängde skiiiitargt på oss och det var det roligaste så Isak och jag garvade ihjäl oss och började nästan bråka med vårt herrskap.

Sen stack vi in till Hässleholms centrum och letade mer läsk. När Rasmus var i affären skrev jag och Isak på varandra. Hon skrev "free hugs" och ett hjärta, jag skrev "inhalator?" och "krama mig". Sen hittade vi andra ett snöre som vi band ihop alla fyra med sen när han kommit tillbaka. Haha vafan. Sen skulle vi åka rulltrappa. Och det gick ju fram tills vi band fast mitt och Norges ben också. Haha då trilla vi nästan ner för trappan några gånger. När bandet var helt massakrerat gick vi nån annan stans istället och det var polisbilar överallt. Haha Isak, alltid när hon är med. Innan trodde hon det berodde på mig, men nej vafan det måste vara hon. Körde ju säkert två bilar i minuten. Vi var helt plötsligt nån annan stans. Typ. Vid en bro, som vi skrev på. Dom skrev "Raawsmus och Dahn", vi skrev "Norge och Lilla My". Vi kom iallafall fram till nåt ställe där vi satt. Fast Isak och jag var rastlösa så vi tänkte busringa, fast vi hoppade upp på killarnas ryggar istället.

Var där ett tag tills vi skulle dra tillbaka till siesta istället, vid halv tre eller nåt. På vägen dit skulle Isak och jag härma deras gångstilar. Med andra ord. Byxorna i knävecken och gå med tre meters mellanrum mellan benen. Som hämnd fick jag en stor gren med löv på i tröjan. När vi kommit en bit skulle Isak och jag på toa så vi invaderade vars en sida av ett elskåp, och när vi kom tillbaka var killarna borta, som lurade oss åt fel håll på sms. Så väl framme på siesta fick vi reda på att dom stuckit till någon lägenhet som tillhörde deras gud Elfsborg eller nåt. Och vi som hade missat sista tåget för att hänga med dom kunde ju känna oss rejält dissade och var tillbaka vid halv fyra på stationen, precis när dom öppnade, och satt sen där till kvart i åtta när första tåget gick. Fyfan säger jag bara. Det var det kallaste jag varit med om i hela mitt liv och det gick inte att sova någon längre stund. Och jag drog helt plötsligt fram den där kvisten som Norge stoppat in i min tröja, hade visst glömt den där, nu ligger den nog och pryder golvet på Hässleholms resecentrum. Vi fick även besök av några alkisar, där en försökte sälja knark till oss och en annan hotade honom med att ge han stryk om han rörde oss. Han tyckte vi om. Och det låg folk från siesta överallt utspridda. Vid sex nångång var det så kallt att jag gick upp och ner för rulltrappan arton gånger för att få upp värmen.

Ja klockan blev kvart i åtta till slut och trötta som aldrig förr kom vi hem till mig där min mamma inte fattade nånting om varför vi kom hem vid den tiden. Vi gick och la oss nästan direkt iallafall och jag missade när hon stack hem, jag sov som en gris fram tills fem. Och några timmar senare gick jag in till stan för att träffa en kompis, Palle, som jag känt i några år men aldrig träffat innan. Men hans tåg skulle gå femton minuter senare så vi han bara mobba varandras dialekter en stund. Sen gick jag hem igen.

Norge snackar jag med igen iallafall, för det var tydligen inte han som ville dissa oss på natten. Så han hade ett förträffligt erbjudande om en fest på fredag. Så får väl se om det, och om Dallo och Ida ville hänga på.

Idag var första skoldagen efter prakitken som började med en föreläsning som jag inte kommer ihåg så mycket av, och sen hade jag en redovisning om värnpliktstidningen jag gjorde som projektarbete nu i trean. Stod och snackade om allt möjligt och ingenting, men fick en del frågor iallafall.
Sen var det bara klassråd på eftermiddagen. Fick även reda på att jag bara får VG i projektarbete för att jag och Jonas missuppfattade varandra. Kan däremot läsa upp betyget till hösten till ett MVG.
Efter skolan stack jag, Dallo och Petri till stan och gick runt och sjöng, provade maskeradsaker och åt glass. Najs.

Kusin Krister, Milla och Hannes var här innan och vi "vuxna" drack champange till studenten, men det var så äckligt att jag bara tog en klunk. Blä.

Börjar tjugo i tio imorgon, men dör av trötthet snart ändå, så Norge och jag skulle natta varandra haha. Vad fint.
På återseende mitt herrskap.
1 Anonym:

skriven

En tjej som heter ISAK??

2 Louis:

skriven

Isaksson, hon är dansk, förlåt skånsk.



Liiiite för långt inlägg, tur att jag hört allt via sms:P

Kommentera här: