Stockholm nästa

Tiden innan studenten hade man helt enkelt inte tid till att blogga.
Nu när man ÄNTLIGEN HAR TAGIT STUDENTEN, ja då börjar det "riktiga" livet, vilket innebär ännu mindre tid till att blogga. För senare idag åker jag till Stockholm och mitt första jobb i arbetslivet, yay. Marinens sommarskola på Märsgarn, och där kommer jag hålla till de kommande 22 dagarna som biträdande instruktör. Efter fyra år som ungdom tillhör man helt plötsligt befälslaget. Är jag nervös? JA. Ser jag fram emot det? NEJ. Det gör jag aldrig när jag ska iväg på såna saker, jag är alldeles för nervös för att kunna tänka att det kan bli roligt.. Jag vet ju inte ens vad jag har för arbetsuppgifter. Hålla lektioner för grundkursen kanske, men i vad? Jag kan ingenting om marinen, förutom morsealfabetet, men det tar för satiken inte tre veckor att lära ut en massa korta och långa blinkningar med en lampa?
Jag är som Ida, överanalyserar precis allt som går att analysera.

Så nu ska jag helt enkelt vara tyst, sova och undvika att få bihålsinflammation.
En trilogi om veckorna innan studenten ska jag skriva när jag återvänder till skåne i juli.

Adjö adjö, farväl farväl, bää.
1 Anonym:

skriven

åh jaha då får man visst vänta ett bra tag nu då, du får ha det riktigt bra iaf.

2 Dallo:

skriven

Analysera! Visst är det jobbigt att ständigt behöva göra det fastän man inte vill:/ Jag önskar dig all lycka som går att önska att jobbet går bra:) kanske du ifl har tid att svara på ngt sms då och då:) Adjö adjö farväl farväl Bää Bää

Kommentera här: