Fanny om Per Morberg: Vi borde lära honom lite hyfs i köket och man borde typ inte svetta ner maten!

Ni vet när man har så tråkigt att man blir rastlös och inte vet var man ska ta vägen? Så känns det just nu, och det har varit så hela dagen dessutom, sen jag gick upp vid tre. Alltså seriöst, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Dagens i-landsproblem.

Men nu är det klart att man ska till Stockholm om två veckor iallafall, det kommer bli sjukt najs, som jag säkert skrivit femtielva gånger tidigare i bloggen, eller åtminstone en.
Och förutom en intervju med värnpliktiga på livgardet så är det massa grejer Louis och jag ska göra, bland annat spela biljard och kolla om det finns sjukare människor på nattklubbar i Stockholm jämfört med Kristianstad.

Igår var jag och Angelicus ute ja, efter att varit hemma hos henne ett tag. Ida skulle också hängt med från början, men hon fick dåliga nyheter och stannade hemma istället. Det var riktigt najs från början, hos Angelicus Petri,och på stationen i Bromölla där vi skulle försöka få upp kapsylen från en flaska utan öppnare. Bita gick väl halvbra, hålla kanten mot en bänk och slå med handen gjorde bara ont, och förslaget att försöka dra upp den mot kanten till en papperskorg lät något otrevligt. När jag sen kom på att man kanske kunde dra loss kapsylen mot en järnbänk såg jag nog bara allmänt dum ut, för det var en kille bredvid som skrattade åt mig. Det bjuder jag på. Som alltid. Och för att fördriva de tio minuterna i kylan tills tåget kom stod vi och dansade nån helgalen dans till låten "Benny hill". En dans som en tjej från marinen stod och dansade iförd Kalle Anka-kostymen mitt på torget i Karlskrona. Vi fick lite blickar, men vad brydde vi oss?
Väl borta på grand var det rätt kul i början, men sen blev alla helt aggressiva på dansgolvet och det var närgångna killar överallt som var sliskiga, sen var där typ inget folk man kände och det var så förbannat KALLT!
Nej, jag tror faktiskt jag föredrar att gå ut på onsdagar, istället för fredagar. Och inte grand.. Men Caroline har snackat om det nyligen så kanske det blir att dra ut någon av dom kommande veckorna!

Måste bara skriva en sak om amerikanerna som var med på vår engelskalektion i tisdags.
Dom var även med på religionslektionen vi hade igår, där vi även hade en vikarie. Så när amerikanerna kom in i rummet sa vikarien:
- Varsågoda, ni kan börja när ni vill.
Och jag tänkte: lilla vännen, dom är från USA, dom kan ingen svenska.
Så svarar en av amerikanerna på svenska, med amerikansk brytning:
- Tack så mycket. Ja. Vilka här inne har haft oss innan, på en engelskalektion?
Jag satt bara och gapade medans Dallo utbrister:
- NI HAR LURAT OSS!!
Amerikanen svarar:
- Vi har inte lurat er, ni frågade aldrig om vi kunde någon svenska.
(Dock var det just den frågan jag hade ställt till dom under engelskan och fått svaret "I can say sill and some other words, but I'm not gonna tell you, because you're gonna laugh at me" och "I can only count on swedish".
Men själva grejen var att jag tyckte det var så coolt att dom bara kunde engelska, och att man kunde säg precis vad som helst på svenska för att dom inte skulle fatta ändå. Riktiga amerikaner! Men nehej, så var inte fallet.
Fast dom är fortfarande coola.

Det går en film nu, om någon blond tjej som verkligen är blond.
Går och kollar på den innan jag somnar på tangentbordet.
På återseende mitt herrskap.
1 Dallo:

skriven

Attsingen vad du har blivit bra på att blogga nu då:D Amerikanerna är fortfarande väldigt coola trots deras lilla cup mot oss:D Vi skulle bett dom filma oss så vi kunde sett våra egna miner! Men det hade i och för sig varit lite svårt att bett dom filma eftersom vi inte visste att dom hade lurat oss! Ojdå, vad blev detta för en konstig kommentar? Jaja adjö med sig min unga dam:)

2 Louis:

skriven

Sabla amerikaner, man kan för bövelen inte lita på dem för fem öre!

Mummel

Kommentera här: